علاء الدین کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 11 نفر از این زندانیان بانوان بودند.
مدیرکل زندان های زنجان با اشاره به بدهی 195 میلیارد و 89 میلیون ریالی کل این محکومان، تاکید کرد: از این میزان بدهی 97میلیارد و 234 میلیون ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.
کریمی خاطرنشان کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تا کنون بیش از 79 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
وی افزود: آورده محکومان در روند پرداخت بدهی خود، بیش از 18 میلیارد ریال بوده است و هم اکنون نیز 50 پرونده جدید از این محکومان در حال بررسی ستاد دیه استان قرار دارد.
بر اساس آمار اعلام شده، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، طبق آمار اعلامی، طی نیمه نخست سال جاری 38 نفر از مددجویانی که دوره حبس خود را تمام کرده و مدرک مهارت خاصی را داشتند، موفق به استفاده از تسهیلات بانکی به مبلغ 150 میلیون ریال برای اشتغال شدند.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.