به گزارش ایرنا، اسدالله درویش ‌امیری شامگاه چهارشنبه در آیین آغاز به کار هفتمین کارگاه عکاسی نجومی با عنوان 'جهان در شب'، با بیان اینکه خداوند در قرآن می ‌فرماید زمین، آسمان، طبیعت و دریا را برای زندگی انسان ‌ها خلق کردم تا به زیبایی از آنها استفاده کند و لذت ببرد، اظهار کرد: خداوند، این ‌گونه مردم را در عظمت آفرینش و استفاده بهینه از آن ترغیب می ‌کند، اما هنگامی که انسان به زشتی از طبیعت استفاده می ‌کند، زیبایی ‌های آن از بین رفته و دیده نمی ‌شود.
وی با بیان اینکه زیبایی ‌های آسمان، نامحدود است، ادامه داد: انسان به هر اندازه ‌ای ماهر باشد، اما باز هم بخش اندکی از عظمت و زیبایی ‌های آسمان را می ‌تواند دریابد و لمس کند؛ چرا که خالق بزرگ، جهان هستی را کم ‌نظیر و با عظمت خلق کرده است و عکاسانی هم که وارد این حوزه می ‌شوند، به اندازه اندکی، توانایی دیدن آن را پیدا می ‌کنند.
درویش ‌امیری با اشاره به اینکه ایران، اماکن پر جاذبه ‌ای برای بهره ‌مندی و لذت انسان ‌ها دارد که متاسفانه کمترین بهره ‌برداری از آن به عمل می‌آید، گفت: کویر ایران، ثروت و ظرفیتی بزرگ و گنج خفته ‌ای در ایران است که تفرجگاهی بزرگ و دیدنی برای جهانیان به شمار می ‌رود؛ به ‌گونه ‌ای که طی سال ‌های 92 و 93، بیش از 450 هزار گردشگر خارجی، میهمان کشور بوده و با حضور در دل کویر، از شب ‌های آرام و زیبای آن لذت برده ‌اند.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخشی از کویر ایران واقع در استان ‌های خراسان جنوبی و کرمان در مدت 20 الی 30 روز از سال، گرم‌ ترین نقطه جهان محسوب می ‌شود، خاطر نشان کرد: کویر ایران، سخت بوده و سرسختی آن، مانع نمود زیبایی اش شده است. لذا گرچه در ظاهر، مناطق کویری، فاقد لطافت و آسایش موجود در جنگل ‌هاست، اما با این حال، هرگز زیبایی ‌های مناطق کویری در جنگل ‌ها مشاهده نمی ‌شود.
زنجان نخستین برگزار کننده کارگاه های عکاسی جهان در شب 'TWAN' در اسفند 88 بود و پس از آن نمایشگاه دائمی تابلوهای لایت باکس در محل آسمان نمای کانون پرورش فکری زنجان راه اندازی شد.
پس از آن به طور هر ساله کارگاه پروژه بین المللی جهان در شب، با حضور عکاسان بین المللی و بیش از 70 هنر جو از سراسر کشور در زنجان برگزار شده است.
بنیانگذار پروژه بین المللی جهان در شب 'بابک امین تفرشی' است که از بنام ترین عکاسان نشنال جئوگرافی در جهان محسوب می شود و این پروژه را به هدف طرح همه انسان ها زیر یک آسمان راه اندازی کرده است.
در این پروژه بین المللی عکاسان جهان در شب، تلاش می کنند تا جلوه و زیبایی واقعی آسمان را با تلفیقی از تصویر بناهای تاریخی و طبیعی به نمایش بگذارند و اعلام کنند که آسمان طی تاریخ تغییری نکرده است و این تغییرات در جوامع انسانی بوده که منجر به کاهش توجه انسان ها به آسمان شده است.
در هفتمین کارگاه پروژه بین المللی 'جهان درشب' عکاسان نام آشنای داخلی و خارجی همچون بابک امین تفرشی( مدیر و موسس TWAN)،ساکن آمریکا و عکاس نشنال جئوگرافیک، جف دای( عضو TWAN) از چین، استفان گیزارد (عضو TWAN) از آلمان، اسدالله قمری نژاد (پیشکسوت عکاسی نجومی کشور)، امیر حسین ابوالفتح (عضو TWAN) و طاها قوچکانلو ( عکاس آسمان شب) تجربه های پیرامون عکاسی نجومی را به مخاطبان ارائه خواهند کرد.
هفتمین کارگاه پروژه بین المللی جهان در شب از دوم اسفند آغاز به کار کرده و در چهار همین ماه به فعالیت خود پایان می دهد.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.