به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زنجان به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت منابع آب اشاره کرد و افزود: دولت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به کشاورزانی که در زمین هایشان سامانه آبیاری های نوین را اجرا کرده اند به ازای هر هکتار مبلغ 100 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر وامید چه در سطح کشور و نیز استان و شهرستان، معادل کل طرح های آبیاری در طول دولتهای قبل، اراضی کشاورزی را تحت پوشش سامانه های آبیاری های نوین درآورده است و این روند همچنان ادامه دارد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: برای رفع تهدید کم آبی چاره ای جز مدیریت منابع آبی را نداریم و باید از تمامی ظرفیت ها برای مصرف بهینه از منابع آبی موجود استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: امور آب شهرستان به عنوان متولی مدیریت منابع آبی باید طرح های خود را با همکاری دستگاههای دیگر برای مدیریت فاضلاب به مورد اجرا بگذارد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، این استان هفت هزار و 369 چاه غیرمجاز دارد که سالانه بیش از 312 میلیون مترمکعب آب از طریق این چاه ها برداشت می شود.
به گزارش ایرنا، تعداد چاه های مجاز استان زنجان 10 هزار و 457 حلقه است که سالانه بیش از 866 میلیون مترمکعب آب نیز از این چاه ها برداشت می شود.
7312/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.