به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش ‌امیری با بیان اینکه متاسفانه در سطوح مدیریتی، در گذشته کادرسازی لازم صورت نگرفته است، اظهار کرد: به عنوان مثال در انتخاب معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، مولفه های مهمی همچون جوان بودن، دانش آموخته بودن از دانشگاه معتبر، کیفیت تحصیلی مناسب و دارا بودن حداقل تجربه اجرایی، مدنظر بود که با بررسی های لازم، گزینه نهایی انتخاب شد، اما برای انتخاب نهایی، حاشیه سازی و فضاسازی زیادی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته، جنجال سیاسی و دعواهای جناحی زیادی در کشور وجود داشته است، افزود: این دعواهای سیاسی، مردم را خسته کرده و بیشترین تاثیر این شرایط نیز بر جوانان بوده است.

مقام عالی اجرایی استان، با اشاره به اینکه مجمع مشاورین جوان استاندار، باید فارغ از فضای سیاسی، در راستای اقدامات توسعه ای استان، همراه و همگام باشند، تاکید کرد: فعالیت سیاسی بدون درنظر داشتن تقوای لازم، سرپوش گذاشتن بر مشکلات و انتقام جویی سیاسی، موجب آسیب وارد شدن به جامعه و به خصوص به قشر جوان می شود.

استاندار زنجان به تفاوت های ایجاد شده در نسل اول انقلاب با نسل های بعدی اشاره کرد و گفت: باید تلاش زیادی برای نزدیکی بین نسل سوم و نسل اول انقلاب صورت گیرد و نسل اول انقلاب نیز باید قدم های بیشتری برای این همگرایی برداشته و فاصله ذهنی و فکری ایجاد شده را کاهش دهد.

درویش امیری بر ضرورت ایجاد فضای گفت وگو مناسب بین مسئولان و جوانان تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه در شرایط فعلی، پیدا کردن مدیری که فضای گفتمانی درست با جوانان داشته باشد، دشوار شده و البته فضای گفت و گو در جامعه نیز محدود شده و انتقادها نیز در مسیر درستی انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایران در مرحله گذار قرار دارد، خاطر نشان کرد: باید برای مدیریت کشور، نیروی جوانی در کنار تجربه قرار گیرد؛ به گونه ای که مدیران فعلی در کنار جوانان، ترکیب مناسبی برای مدیریت کشور ایجاد کنند تا سهم جوانان در حوزه مدیریتی کشور، تقویت شود.

مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه متاسفانه کشور در شرایط اقتصادی مناسبی قرار ندارد، افزود: بودجه کشور دارای دو بخش درآمدی و هزینه ای است و ردیف های درآمدی کشور مشخص می باشد و برخی هزینه های فعلی نیز از گذشته به کشور تحمیل شده که برای عدم بروز مشکلات برای مردم، دولت باید این هزینه ها را تامین کرده و پرداخت کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه کمیته های مجمع مشاورین جوان استاندار، باید ارتباط مناسبی با دستگاه های مرتبط داشته باشند، اظهار کرد: ساماندهی کمیته ها، پیگیری اجرای مصوبات آنها و اتصال به نظام اداری استان، باید مهم ترین وظیفه کمیته های این مجمع باشد.

وی خواستار حضور مسئولین کمیته های مجمع مشاورین جوان استاندار در جلسات مهم استانی شد و گفت: ضروری است تا حضور در جلسات شورای اداری و جلسات مهم کارگروه های استانی، از سوی این مجمع پیگیری و انجام شود.

درویش امیری به رویکرد مدیریت عالی استان در انتخاب اعضای مجمع مشاورین جوان استاندار، اشاره کرد و یادآور شد: هرچند همفکر بودن افراد با تفکرات دولت، مورد تاکید قرار دارد؛ اما استفاده از مجموعه همه سلیقه ها در جامعه نیز مورد نظر است و در این راستا نظرات برخی مخالفان که دیدگاه های سازنده دارند، باید لحاظ شود.

وی در خصوص استفاده و تقویت جایگاه بانوان در پست های مدیریتی، گفت: در کشور برای بکارگیری و ارتقای جایگاه مدیریتی بانوان، دو دیدگاه وجود دارد و وحدت نظر در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان، جایگاه بانوان در سطوح مختلف اجتماعی، ارتقاء یابد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 866331
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.