به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، شهیندخت مولاوردی در همایش حقوق شهروندی و آسیب ‌های اجتماعی، با بیان اینکه تحقق اهداف حقوق شهروندی، نیازمند فراگیری یک مطالبه عمومی است، اظهار کرد: برای تبدیل شدن این موضوع به یک مطالبه عمومی، راه زیادی در پیش است و البته تکالیفی نیز بر عهده برخی دستگاه ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه دولت تصمیمی برای ارائه منشور حقوق شهروندی به عنوان لایحه به مجلس ندارد، افزود: در این راستا اگر ضرورتی احساس گردد، برای تمامی بندهای منشور می توان لایحه ارائه داد.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه برای تحقق منشور حقوق شهروندی، شهروند منفعل وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی، مستلزم وجود شهروندانی مطالبه گر، پرسش گر، فعال و مسئول است.
مولاوردی توسعه پایدار را توسعه انسان محور توصیف کرد و یادآور شد: در توسعه پایدار، باید شاهد زندگی مولد و همسو با محیط زیست بود و به عبارت دیگر، محل زندگی افراد باید به دور از آسیب های اجتماعی باشد که در این راستا، دولت اهداف مهمی ترسیم کرده که مطابق آن، بنا شده در پایان برنامه ششم توسعه، کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی محقق گردد.
وی توسعه را دارای ابعاد مثبت و منفی برشمرد و گفت: توسعه دارای نتایج مثبتی همچون ارتقای سطح عمومی از نظر بهداشت، گسترش حق انتخاب و شاخص‌ هایی از قبیل آزادی و دموکراسی است و رشد آسیب‌ های اجتماعی و از بین رفتن سنت ها، از خروجی ‌های منفی آن محسوب می شود.
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم به آسیب های اجتماعی را یادآور شد و تاکید کرد: سیاست انکار و سرپوش گذاشتن بر وجود آسیب های اجتماعی در دولت یازدهم و دوازدهم، کنار گذاشته شد و برنامه ‌ریزی و سیاست گذاری لازم در این حوزه صورت می گیرد.
مولاوردی با بیان اینکه اگر برنامه ‌ریزی و سیاست گذاری درستی در کشور صورت نگیرد، شکاف و گسست نسل‌ ها به وجود می آید، اظهار کرد: این گسست بین نسل اول انقلاب و نسل دهه های 80 و 90 قابل مشاهده بوده و این موضوع حتی از تفاوت نیز فراتر رفته و به عنوان یک گسل نسل مطرح شده است.
وی به برخی دلایل اعتراضات اخیر اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از اعتراضات اخیر، ناشی از نا امید کردن مردم از اثربخشی اقدامات، سیاست‌ ها و برنامه ‌های دولت بود که احساس تبعیض و سرخوردگی ناشی از این موضوع، موجب یاس اجتماعی می‌شود که این مهم، باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 866177
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.