یوسف رضاپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بارندگی های استان زنجان از ابتدای مهر امسال تا 29 بهمن 138 میلی متر ثبت شده است که این میزان بارش ها در مدت مشابه سال گذشته 129 میلی متر بود.
به گفته وی، از ابتدای سال آبی 97- 96 تا کنون بارندگی های این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 6 درصدی برخوردار است و نسبت به مدت بلند مدت چهار درصد کاهش دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، به تغییرات حجم آب موجود در سدهای این استان نسبت به مدت مشابه آن اشاره کرد وگفت: حجم آب سد تالوار 22 درصد افزایش، کینه ورس و گلابر نیز یک درصد کاهش یافته است.
رضاپور خاطرنشان کرد: حجم سد تهم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش دارد.
وی یادآورشد: حجم این سد نسبت به ماه های گذشته و با بارش های اخیر برف و باران 2 درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، بر ضرورت مدیریت مصرف آب سد تهم تاکید کرد و یادآورشد: منابع آب این سد برای سه بخش آب شرب شهری زنجان، محیط زیست و حق آبه بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی این سد توجه جدی شود.
به گزارش ایرنا، منابع آبی استان زنجان یکهزار و 677 میلیون مترمکعب در سال است که از این تعداد 549 میلیون مترمکعب آبهای سطحی شامل رودخانه ها، سدها و نهرهاست و یکهزار و 128 میلیون مترمکعب نیز برای آبهای زیرزمینی شامل چشمه ها، قنات، چاه های غیرمجاز و مجاز است.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.