محمود نوری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: ماهیت اغلب انتخابات ها اینگونه است که همیشه اعتراضاتی را به دنبال دارد و انتخابات نظام صنفی شهرستان طارم هم از این قضیه مبرا نیست.
نوری با اشاره به اعتراضات جمع کثیری از کشاورزان شهرستان طارم به انتخابات نظام صنفی کشاورزی این شهرستان که 14 بهمن ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مستندات، طومارها و نامه های معترضان به انتخابات بررسی شده و حراست سازمان نیز به صورت حضوری وارد تحقیقات شده است.
وی در ادامه بیان کرد: پیرو نشستی که با نماینده فرماندار شهرستان طارم و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان داشتیم، تمامی مستندات بررسی شد و با توجه به اینکه شکایت معترضان مربوط به بندهایی بوده که در اساسنامه مسکوت باقی مانده، مقرر شد پس از استعلام از معاونت توسعه تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نتیجه نهایی این انتخابات اعلام شود.
علیرضا فرهمند یکی از کشاورزان عضو در نظام صنفی کشاورزی شهرستان طارم گفت: از انتخابات دوره سوم نظام صنفی کشاورزی شهرستان طارم هیچ گونه اطلاعی نداشتیم و بابت این موضوع اطلاع رسانی انجام نگرفته بود.
موسی شفیعی از نامزدهای این دوره از انتخابات که با توجه به حذف غیرقانونی نام یکی از نامزدها، از نامزدی خود استعفا کرد به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات باید با حضور اکثریت اعضای رسمی نظام صنفی برگزار می شد که متاسفانه با حضور 80 نفر از کل اعضای 2700 نفری نظام صنفی این انتخابات انجام شده است.
حمیدرضا عباسی دیگر نامزدی که اسم او از لیست نامزدها توسط هیئت مدیره خط خورده است نسبت به روند انتخابات معترض شد و گفت: دلیل حذف نام من از لیست نامزدها نامعلوم بوده و پاسخ قانع کننده ای از هیئت مدیره بابت این موضوع دریافت نکرده ام و بلافاصله بعد از حذف نام من از لیست نام شخص دیگری را وارد لیست کردند.
جواد عباسی از اعضای سابق نظام صنفی شهرستان طارم افزود: انتخابات باید توسط هیئت سه نفره که در اساسنامه به آن اشاره شده برگزار می شد که متاسفانه بدون حضور این هیئت برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، جهادکشاورزی به استناد ماده (35) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1380، آئین‌نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی را تصویب کرده است.
در این آیین نامه اجرایی، نظام صنفی، قواعد و مقررات و تشکل‌های حرفه‌ای است که در جهت ایجاد تشکیلات، تعیین وظایف و اختیارات، ساماندهی و نظم بخشی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی تنظیم و تنسیق می‌گردد و فرد صنفی نیز هر شخص حقیقی یا حقوقی است که فعالیت خود را در زمینه بهره‌برداری از آب و خاک به منظور تولید محصولات کشاورزی، گیاهی و حیوانی (از قبیل زراعت، باغداری، جنگلداری، جنگل‌کاری، مرتعداری، آبخیزداری، بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی، دامداری، شیلات، آبزیان، پرورش طیور، زنبور عسل و کرم (ابریشم) و همچنین ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای کشاورزی و منابع طبیعی قرار می‌دهد.
بر این اساس نظام صنفی کارهای کشاورزی در شهرستان طارم در 14 بهمن سال 96 سومین دوره انتخابات خود را برگزار کرد که با حاشیه هایی همراه بود.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.