به گزارش ایرنا، حسین امیدمقدم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: مشارکت اقتصادی مردم زنجان در سال 92 معادل 32 درصد بود که این رقم در سال 95 به 40.8 درصد رسید.
وی یادآورشد: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری دارد و به هر میزان که فعالیت اقتصادی رشد داشته باشد، به همان میزان بیکاری کاهش می یابد.
امیدمقدم اظهار کرد: نرخ بیکاری در سال 92 به 9.9، در سال 93 به 9.8، در سال 94 به 9.6 و در سال 95 به 9.5 درصد رسید.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از سوی دیگر، نرخ مشارکت اقتصادی مردان در این استان به 66.5 درصد و زنان به 15.6 درصد می رسد.
وی خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت این استان را زنان تشکیل می دهند و طی دهه های گذشته، تعداد زنان دارای تحصیلات عالیه افزایش یافته و به تناسب آن هم میزان تقاضای فعالیت اقتصادی آنان رشد کرده است.
امیدمقدم ادامه داد: هم اکنون 35 درصد از جمعیت بیکار این استان را افراد دارای تحصیلات عالیه فوق دیپلم به بالا تشکیل می دهند در حالی که فقط 17 درصد افراد شاغل در این استان تحصیلات عالی دارند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینک یک سوم جمعیت بیکار استان را گروه سنی 15 تا 24 ساله ها تشکیل می دهند، گفت: وضعیت آمار بالای بیکاری افراد با تحصیلات عالیه به نظر می رسد تا پایان دهه 90 ادامه داشته باشد و مسئولان از هم اکنون باید به فکر پاسخگویی به تقاضای این گروه از جامعه باشند.
وی ورود این افراد تحصیل کرده به بازار کار و فعالیت را زمینه ساز ایجاد تحول در اقتصاد استان اعلام کرد و آن را فرصت تاریخی برای حوزه اقتصادی زنجان برشمرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.