به گزارش ایرنا، علی حیدری شامگاه یکشنبه درجلسه کارگروه کشاورزی شهرستان ابهر، افزود: کارهای زیادی در امور اراضی داشته ایم و مدتی است کار امور اراضی در ابهر روان تر انجام می شود و بسیاری از مراجعه ها در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مسائل مرتبط با آن است.
وی اظهار کرد: سال های گذشته در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاروزی در روستاها اتفاقات خوبی رخ نداد و این موجب ناهمگونی شد که در نتیجه خانه های احداثی جدید در روستاها به همگنی بافت قدیم روستا آسیب رسانده است.
فرماندار ابهر تصریح کرد: در طرح های رونق اقتصادی روستایی نباید نگاه ما فقط ایجاد اشتغال باشد چراکه این امر موجب می شود طرح آمایش سرزمین دیده نشود و برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز داریم که در بررسی طرح های روستایی همه جوانب را در نظر بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: طرح کاداس یکی از طرح های قدیمی و مناسب است و کارشناسان و مسئولان اجرای این طرح برای جلوگیری از ایجاد تداخل و اختلاف در اراضی کشاورزی با دهیاران همکاری داشته باشند تا پرونده جدیدی در دادگستری تشکیل نشود.
حیدری ابراز کرد: متاسفانه در سال اخیر تغییر کاربری در باغات و مزارع ابهر افزایش یافته و نگاه مردم به زمین کشاورزی بعنوان سرمایه مولد و درآمدی به یک نگاه سرمایه ای تبدیل شده است و برخی افراد با هزینه های کلان اقدام به ساخت خانه باغ هایی کرده اند که در طی سال بیش از چند بار مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی با اشاره به اینکه دولت اجرای طرح های خوبی را در بخش روستایی آغاز کرده است، یادآور شد: در شهرستان ابهر 520 نفر در طرح رونق اقتصادی روستایی ثبت نام کرده اند که اداره جهاد کشاورزی نسبت به آموزش و توجیه این افراد در خصوص نحوه اجرای طرح رونق اقتصادی اقدام کند تا مردم گرفتار افراد سود جو و پیچ خم اداره ها نشوند و دهیاران نیز بر افرادی که تسهیلات رونق اقتصادی روستا را دریافت کرده اند نظارت داشته باشند.
به گزارش ایرنا، یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشراف کامل برحدود واقعی املاک، مستحدثات و اراضی درکشور است تا بتواند پایه و اساس تثبیت و استقرار مالکیت مشروع صاحبان املاک را فراهم و میزان اراضی دایر، بایر و موات شهری و موقوفات را تعیین کند و برای حصول به آن، به نظامی نیازمند است که اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک کشور(نقشه املاک) را همراه با شماره هر ملک،‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک را بطور کامل به نحوی در اختیار داشته باشد که امکان بازنگری پیوسته مجموعه اطلاعات میسر باشد تا بتواند وظایف خود را با دقت و سرعت و صحت کامل انجام دهد. این سیستم را با توجه به تعاریف موجود حدنگاری (کاداستر) یا به اصطلاح کاداس می نامند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.