به گزارش ایرنا، علی محمدیان شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور شهرستان ابهر افزود: هیچ کس جنگ را پسندیده نمی داند، اما دفاع مقدس و جنگی که بر ایران تحمیل شد جنبه دیگری داشت و آن بعد معنوی و عرفانی این دفاع مقدس بود.
وی با اشاره به اینکه هیچ کس به امید برگشت و زنده ماندن عازم جبهه نمی شد، اظهار کرد: جوانان بسیاری که عاشق شهادت بودند برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حیثیت کشور عازم جبهه های جنگ شدند و در مقابل حمله دشمن و هم پیمانانشان ایستادگی و با نثار جان خود حماسه خلق کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اگر جنگ تحمیل نمی شد شهدا در کنار ما و خانواده های خود بودند و چه بسا جزو نخبگان جامعه بشری می شدند، اما جان و روح خود که بالاترین سرمایه هر انسانی است را فدا کردند تا ما آسایش و امنیت داشته باشیم و تمامیت این کشور و انقلاب شرافت مندانه حفظ شود.
وی یادآور شد: یکی از ویژگی هایی متفاوت که جنگ تحمیلی با سایر جنگ های دنیا دارد بعد معنوی آن است که موجب خلق حماسه در مقابل قدرت های جهانی با رهبری و فرماندهی امام راحل می شود.
محمدیان با تاکید براینکه باید نسل جدید را با آن دوران آشنا کنیم، بیان کرد: متاسفانه نتوانسته ایم آنگونه که باید آرمان ها و رشادت های دوران دفاع مقدس را به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال بدهیم و بسیاری از جوانان فرماندهان و اسطورهای جنگ تحمیلی که اهل استان زنجان بودند را نمی شناسند.
وی خاطر نشان کرد: با گذشته 3دهه از جنگ تحمیلی مناطق جنگی که راهیان نور بازدید به عمل می آورند بازهم حال هوای خاص خود را دارد و دفاع مقدس افتخاری است برای ملت و کشور ایران که در مقطعی از تاریخ توانستند با تمام وجود از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند.
شهرستان ابهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق زنجان واقع است.
7324/8068
خبرنگار:اکرم بیات ** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.