به گزارش ایرنا، احمد نصیری روز پنجشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان افزود: بر این اساس در بودجه سال آینده عدالت و انصاف نبایددر توزیع خدمات شهری بویژه در مناطق کم برخوردار مورد بی مهری واقع شود که متاسفانه در سالهای گذشته این بخش مورد کم لطفی واقع شده است.
نصیری با تاکید برساماندهی و شفاف سازی بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری افزود: خدای نکرده این سیاست نباید به مخالفت با فعالیت های مذهبی در سطح شهر تبدیل شود و در شرایط فعلی موازی کاری بسیار زیاد بوده و عدم ساماندهی انها موجب شده اشخاص از شهرداری توقع و انتظاراتی داشته باشند.
وی بیان کرد: متاسفانه ایجاد رانت به حیف و میل بیت المال منجر می شود و از شهردار تقاضا داریم بودجه فرهنگی، دریافتی و پرداختی را ساماندهی کند و تکالیف خود را در مدیریت شهری اولویت بندی کرده و بر اساس منابع پیگیری ها را انجام دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: برای تحقق بودجه تلاش 2 چندان نیاز دارد و انتظار شهروندان نیز این است که بودجه ای که در اختیار شهرداری قرار می گیرد تحقق یابد.
وی اظهار کرد: بر این اساس طرح های شاخص باید زمان بندی شود واین در حالی است مردم از زمان بر بودن طرح ها ،نبود شفافیت منابع مالی انها گله مند هستند و اطلاع رسانی و لازم در برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.
نصیری خاطر نشان کرد: در آستانه سال جدید نیز انتظار می رود شهرزنجان به شهر مقصد تبدیل شود و شهرداری برای استقبال از مسافران نوروزی امادگی کافی داشته باشد.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، دریافتی اعضای شورا مربوط به حق جلسات را شامل می شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: راه علمی رفع تبعیض در توزیع بودجه بین مناطق مختلف شهر لحاظ کردن سرانه جمعیت در تخصیص بودجه است و برای جبران عقب افتادگی مناطق یاد شده باید ضریبی به نفع مناطق محروم اعمال شود.
حمیدرضا حمیدی افزود: یکی از نقاط قوت بودجه سال آینده شهرداری توجه به افزایش کیفیت فضای شهری بوده و باید در سال های آینده تغییراتی در بودجه انجام گیرد.
وی خاطر نشان کرد: از شهرداری تقاضا دارم وقتی به چیزی اعتقاد ندارد، اعلام کند، به عنوان مثال مقرر شد کارت شهروندی در شهر زنجان به برند تبدیل شود اما چند ماه از اجرای این طرح اثری از این برند شدن مشاهده نمی شود.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: این در حالی است حتی در هنگام استفاده از تاکسی بر ای تردد هیچ دستگاه کارتخوان مشاهده نمی شود و رانندگان می گویند، نظارتی در این بخش انجام نمی شود.
رئیس توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: مردم باید بدانند شهردار کنونی برای چهار سال آینده چه خواهند کرد، شعار وی نیز باید مشخص باشد تا شهروندان به عنوان حقوق مهم شهروندی این مهم را رصد کنند که در بودجه چنین چیزی دیده نشده است.
عباس راشاد افزود: در قانون آمده است که بودجه شهرداری باید پنج ساله باشد، که در سیاست‌های کلی درآمدی سیاست خاصی در بودجه ارائه شده وجود نداشت.
وی در باره طرح سبزه میدان نیز گفت: سبزه میدان مشکلاتی دارد و این مشکلات مثابه زخمی است که اقدامات سریع تری باید برای رفع آن انجام گیرد.
این عضو شورای شهر اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در بودجه فرهنگی شهرداری نیز شهردار در این حوزه سیاست و برنامه مشخصی نداشت و کاهش بودجه در این بخش قابل توجه است.
وی ابراز کرد: بر این اساس بودجه سال آینده باید عملیاتی باشد تا ازانحراف جلوگیری شده و انضباط مالی حاکم باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: بودجه فرهنگی شهرداری به نسبت میانگین کشوری باید معتدل باشد، در حالی که طبق روال سال های گذشته متاسفانه نگرش ها و سیاست گذاری در حوزه فرهنگ یک حالت حاشیه ای و کلیشه ای داشته و این روند هنوز ادامه دارد.
امامعلی دادخواه خاطرنشان کرد: اگر خواستار این هستیم در حوزه فرهنگ زیر بنایی کار شود معتقدم اعتبارات، اختصاص یافته به این بخش بسیار ناکافی است .
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز خاطر نشان کرد: بیشترین مراجعات به شهرداری زنجان در حوزه اشتغال است و تهیه مصالح و نهاده‌های گیاهی از داخل استان به حل بخشی از این مشکل کمک خواهد کرد.
شهردار زنجان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان
شهردار زنجان هم در این جلسه گفت: دو تغییر در بودجه پیشنهادی داشتیم که افزایش کل بودجه یکی از این موارد است، به‌طوری که به نسبت بودجه سال‌جاری ۱۹ درصد افزایش داشتیم.
مسیح‌الله معصومی افزود: تفاوت دیگر بودجه سال آینده ، افزایش 10 درصدی در بودجه عمرانی است که سرجمع بودجه سه هزار و 60 میلیارد ریال است که امیدواریم با تلاش تحقق یافته و شاهد توسعه شهری باشیم.
وی به بودجه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد پیاده‌راه‌ها و سبزه‌میدان خود اقدام فرهنگی است و ‌دنبال ایجاد زیرساخت فرهنگی خواهیم بود.
همچنین در این جلسه نامگذاری یکی از خیابانهای شهر زنجان به نام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط شورای اسلامی شهر تصویب شد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/ 8068
خبرنگار : اعظم شامی ** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.