به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجبید انصاری عصر پنجشنبه در نخستین کنگره استانی بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زنجان افزود: تاریخ انقلاب اسلامی میراث ویژه ای دارد که در راس آنها امام خمینی (ره) و منظومه یاران وی قرار گرفته اند و امرو زدشمنان تلاش می کنند تا بهره گیری از ابزار های مختلف از جمله فضای مجازی این میراث را تخریب کنند.
وی اظهار کرد: دشمنان تلاش دارند تا چراغ های هدایتی همچون هاشمی، بهشتی، خمینی، مطهری را که از سرمایه های نظام هستند از مردم بگیرند، چراغ های هدایتی که مانع گم شدن مسیر انقلاب می شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 'آیت الله هاشمی سرباز بی قرار و عاشق خدمت در راه انقلاب بود و در این مسیر هم از هیچ اقدامی دریغ نکرد، گفت: زندگی و سرگذشت هاشمی سرشار از سوژه و ایده برای هنرمندان وفیلم سازان ارزشی است.
حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه نمی توان عرصه ای از رشد و خدمت رسانی در کشور را یافت که گام نخست یا گام های بلند بعدی را آیت الله هاشمی برنداشته باشد، تاکید کرد: در صورتی که نظام در عرصه سیاست های کلی بنیانهایی را بنا نهاده، ثمره تکیه بر خرد هاشمی رفسنجانی است.
وی تاکید کرد: آنانی که برای شخصی همچون هاشمی رفسنجانی ثروت رویایی در خارج از کشور ساخته بودند، باید بدانند که وی تمام دارایی اجدادی خود را در اختیار نظام و انقلاب قرار داد و خانه این مرد بزرگ انقلاب به موزه تبدیل شده است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مردانی همچون هاشمی رفسنجانی، بهشتی، خمینی و مطهری ها را میراث تکرار ناپذیر برای جمهوری اسلامی معرفی و اضافه کرد: این گوهرهای نایاب و کمیاب در اختیار ما هستند و نباید به این ثروت و سرمایه ملی به آسانی چوب حراج زد.
وی خواستار حمایت تمام گروه ها و اقشار سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور از دولت در مسیر جذب سرمایه گذاری شد و تصریح کرد: همه می دانند که امروز کشور با مشکلاتی مواجه است و این گروه ها باید متوجه باشند که تنها راه فائق آمدن بر این مشکلات؛ جذب سرمایه گذاری و دست کشیدن از بازی های کودکانه در کشور با کارشکنی علیه دولت است.
حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: دولت در شرایط سخت و دشواری در تلاش برای مرتفع سازی مشکلات اقتصادی پیش روی کشور است و همه باید در این مسیر همراه و کمک حال دولتمردان باشند تا نظام و تمام ارکان آن بتوانند با کارنامه درخشانی، عملکرد خود را به جهانیان عرضه کند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی 19 دی سال 95 بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت و این کنگره به همت جمعی از مردم زنجان بدنبال برگزاری نخستین کنگره علمی کشور در سالروز رحلت وی، در این استان برگزار شد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.