به گزارش ایرنا، یاسر هاشمی روز پنجشنبه در کنگره استانی بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زنجان افزود: هاشمی رفسنجانی از یاران امام و انقلاب بود و درجایگاه هایی همچون ریاست جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه آزاد اسلامی خدمت کرد.
وی اظهار کرد: در یک سال گذشته از رحلت این مرد انقلابی، بیش از یکهزار مراسم و بزرگداشت در اقصی نقاط کشور به همت مردم برای پاسداشت خدمت وی برگزار شده است.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس، تصمیم گرفته شد که با نگاه به آینده کنگره علمی بزرگداشت برای آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شود و بر همین اساس هم در نخستین سالگرد وی، نخستین کنگره ملی علمی با محوریت بررسی تفکر اعتدالی و خدمات علمی وی برگزار شد.
هاشمی ادامه داد: آیت الله به همان اندازه که به اسلامیت نظام بها می داد، به جمهوریت کشور اهمیت قائل می شد.
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی ثمره اصلی خدمت 38 ساله پدرش در انقلاب را تفکر اعتدالی خواند و گفت: اعتدال در مقابل رفتارهای افراطی قرار می گیرد و به معنای آرمان خواهی نیست.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی 19 دی سال 95 بر اثر حمله قلبی دار فانی را وداع گفت و این کنگره به همت جمعی از مردم و اساتید زنجان به دنبال برگزاری نخستین کنگره علمی کشور در سالروز رحلت وی، در این استان برگزار شد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.