علی مرادی روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات وزنه برداری استان زنجان که با حضور 'محمد نصیری' پیشکسوت و قهرمان جهان و المپیک و علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان و اعضای مجمع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد افزود: از ابتدای سال تاکنون 73 درصد بودجه مصوب ازسوی وزارت ورزش و جوانان و 38 درصد اعتبارات مصوب حاصل از تفاهمنامه فدراسیون وزنه برداری با کمیته ملی المپیک، تخصیص یافته است.
وی با ابراز امیدواری به اینکه تا پایان سال 100 درصد اعتبارات مصوب شده در اختیار فدراسیون قرار گیرد تا به برنامه ها و اهداف ترسیم شده دست یابیم، اظهارکرد: تازمان حاضر 50 درصد برنامه های تدوین شده از سوی فدراسیون وزنه برداری اجرایی شده است.
رئیس فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه این فدراسیون مبلغ 160 میلیون تومان یعنی 10 درصد بودجه را برای 31 استان واریز کرد، گفت: وزنه برداری رشته مظلومی است اما با این وجود وزنه برداری ایران طی سالهای گذشته با درخشش در مسابقات جهانی به عنوان قهرمانی و در بازی های المپیک نیز به نایب قهرمانی دست یافته که این مایه مباهات است.
مرادی تصریح کرد: به جرات می توان گفت که فدراسیون وزنه برداری، موثرترین فدراسیون ورزش کشور می باشد و همواره در بزنگاه های مختلف ازجمله المپیک ها به کمک ورزش کشورمان می آید.
مرادی با تاکید براینکه باید واقعیت ها را بیان کرد، افزود: متاسفانه امسال آموزش و پرورش به رغم وجود تفاهمنامه ها، ورزش وزنه برداری را از گردونه برنامه های مربوط به شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد، حذف کرد که این را تبعیض می دانم و برای بازگردان این حقوق و داشتن همکاری نزدیک، همه تلاش خود را خواهم کرد.
وی با بیان اینکه وزنه برداری برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها و رسیدن به اهداف خود نیازمند اعتبارات بیشتری است، اظهارکرد: امسال 11 اردوی آمادگی نوجوانان، جوانان و بزگسالان توسط این فدراسیون برگزار شد که در هر اردو نیز در طی روز قریب 50 ورزشکار شرکت داشتند.
مرادی با بیان اینکه هر ست وزنه برداری استاندارد به مبلغ 25 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: پارسال 25 ست وزنه برداری را خریداری و وارد کردیم که بیش از 500 میلیون تومان شد اما امسال برنامه خرید تجهیزات حذف شد که این فدراسیون درصورت اختصاص منابع، بازهم خریداری خواهد کرد.
وی تصریح کرد: دست فدراسیون بسته است اما تلاش خود را برای حل مشکلات این رشته ورزشی خواهد کرد ولی باید برای کسب عنوان و جایگاه با واقعیت ها و به صورت پاک جلو رفت.
رئیس فدراسیون وزنه برداری به بحث آزمایش دوپینگ در ورزش وزنه برداری اشاره کرد و گفت: فدراسیون در رابطه با دوپینگ ورزشکاران، سرسوزنی اغماض نخواهد داشت و روی این موضوع بسیار جدی و مصمم هستیم و کمیته نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ) نیز در این خصوص بسیار قوی عمل می کند.
به گزارش ایرنا، 'سعید امیدی' در مجمع انتخابات هیات وزنه برداری استان زنجان که امروز در اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد با کسب 17 رای سکان هدایت این رشته ورزشی زنجان را به مدت چهارسال دیگر بر عهده گرفت.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.