حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی استان طی امروز/دوشنبه/ بصورت آسمانی غالبا ابری خواهد بود که گاهی با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف (بخصوص ارتفاعات طارم و ماهنشان) همراه خواهد شد.
وی یادآوری کرد: برای فردا /سه شنبه/ نیز آسمانی ابری پیش بینی می شود که میزان بارشهای فردا به مراتب بیشتر از امروز بوده و در برخی نقاط قابل توجه خواهد بود و لذا احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.
سلطانی افزود: بر این اساس و با توجه به بارش برف در ارتفاعات توصیه می کنیم از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری شود و دمای هوا روز /چهارشنبه / و اوایل وقت/ پنجشنبه/ کاهش نسبی خواهد یافت.
وی اظهار کرد: کشاورزان استان نیز با توجه به وقوع بارش باران و برف (در ارتفاعات) ، وزش باد و تداوم نسبی بارشها در طی روزهای آینده و از طرفی کاهش نسبی دمای هوای برای روز های پایانی هفته لازم است اقدامات محافظتی و سایر تمهیدات لازم را انجام دهند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته خیرآباد با یک درجه سردترین و ماهنشان و آببر طارم با 13 درجه بالای صفر گرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز هفت درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 9 درجه افزایش نشان می دهد.
به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای هوای شهر زنجان در مدت یاد شده 2 و 13 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.