حسن عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از محورهای اصلی قدرت اجتماعی و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی، اراده عمومی و رکن مردم سالاری آن است.
به گفته وی، اراده عمومی و رکن ملت، ضامن اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی است که پس از سپری شدن 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش همه مردم با اقتدار در جهان شناخته شده است.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیروزی های چشمگیر محور مقاومت در منطقه و شکست داعش در سوریه و عراق، رفتارهای خصمانه سعودی ها در منطقه، تحولات نوین پس از داعش در منطقه، استراتژی و گفتمان پس از بر جام در سطح نظام بین الملل، موقعیت ایران را به عنوان محور استقامت علیه نظام سلطه در سطح جهانی حساس تر کرده است.
عزیزی تاکید کرد: با این مقوله ها که وضعیت ایران را بیش از گذشته حساستر کرده است، حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال بیش از گذشته مهم به شمار می رود.
وی ادامه داد: شرکت گسترده در این راهپیمایی جایگاه ایران را به عنوان پشتیبانی مردمی (به عنوان رکن مردم سالاری) در سطح جهانی و منطقه ای تقویت می کند.
این مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: مشارکت و حضور مردم در حمایت از نظام سیاسی، مانع از شکل گیری بحران ها در جامعه و منجر به افزایش اقتدار و مشروعیت نظام می شود.
عزیزی تاکید کرد: ملت غیور و انقلابی در چنین شرایطی با حضور گسترده در یک عرصه سیاسی و فرهنگی منافع ملی کشور را تامین می کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز در 22 بهمن با حضور گسترده آحاد ملت ایران حماسه مشارکت سیاسی تکرار خواهد شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.