به گزارش ایرنا، میر حیدر رضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعاتی که به طور جدی در سطح این استان دنبال می شود، بحث فرار مالیاتی است.
وی یادآورشد: 49 پرونده مالیاتی در این استان وجود داشت که مجموع مالیات پرداختی آنها به یک میلیارد ریال می رسید.
رضوی اظهار کرد: با بررسی اسناد و مدارک موجود فعالیت اقتصادی این 49 پرونده، مشخص شد که این مودیان کتمان درآمد داشتند.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بر همین اساس طبق اسناد و مدارک بررسی شده، 126 میلیارد ریال برای این مودیان برگ تشخیص متکی بر اسناد صادر و ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در زمینه فرار مالیاتی در این استان، معادل 20 درصد از مجموع درآمد هفت هزار و 210 میلیارد ریالی بخش مالیات زنجان، فرار مالیاتی وجود دارد.
رضوی تاکید کرد: برای تحقق هر نوع افزایش درآمد مالیاتی، برنامه شناسایی پرونده های جدید و مقابله با فرار مالیاتی پیش بینی شده است و به طور جدی هم دنبال می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: یکی دیگر از زمینه هایی که بستر فرار مالیاتی را فراهم می سازد، موضوع فروش فاکتورهای صوری است.
وی ادامه داد: در این زمینه در استان، 2 متخلف که فاکتور صوری صادر می کردند، شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
رضوی پیش از این اعلام کرده بود که میزان مالیات دریافتی سال 95 در این استان به هفت هزار و 210 میلیارد ریال رسید و در ارزیابی های انجام شده، پیش بینی می شود، بیش از یک هزار و 442 میلیارد ریال فرار مالیاتی در این استان وجود داشته باشد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.