به گزارش ایرنا، هدایت صفری شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح 19 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی روستای آق بلاغ استان افزود: این نهاد در مدت یاد شده 183 مورد سرویس بهداشتی و 254 مورد نیز خرید و احداث مسکن را انجام داده که از این تعداد 173 واحد مسکن مددجویی را در دهه فجر امسال افتتاح و تحویل متقاضیان داد.
وی، میزان سرمایه گذاری کارهای انجام گرفته در این بخش را 61 میلیارد و 866 میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: این نهاد در بحث اشتغال نیز در مدت یاد شده 2 هزار و 147 فرصت شغلی را در استان اجرایی کرده است.
این مسئول بیان کرد: در روستاهای آق بلاغ 28 واحد مسکونی احداث شده که از این تعداد 19واحد آن به متقاضیان واگذار شده و مابقی تا پایان سال جاری واگذار خواهد شد و علاوه بر آن نیز برای 28 خانواده تحت حمایت این نهاد همه اقلام مورد نیاز خریداری شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.
به گفته این مسئول، 10 میلیارد ریال کمک های موردی و دیگر بخش ها در روستای آق بلاغ با هدف کاهش محرومیت سرمایه گذاری شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: نیاز به سرپناه و محلی امن برای همه انسانها جزو نیازهای فطری و اولیه محسوب می شود و به طور طبیعی در هر جامعه ای تامین مسکن پیچیده ترین و مشکل ترین موضوعات است.
وی خاطر نشان کرد: البته این موضوع برای گروههای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد مشکل تر بوده که کمیته امداد در بخش مسکن با توجه به منابع اعتباری نسبت به تامین و احداث واحدهای مددجویی اقدام کرده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان زنجان ادامه داد: روستاییان باید افتخار کنند که در زیر چتر جمهوری اسلامی زندگی و مسئولان دلسوزانه برای رفع مشکلات این مناطق تلاش می کنند.
حجت الاسلام قربانعلی مصطفوی افزود: با توجه به وجود مشکلات و معضلات گوناگون نسبت به حضور مسئولان دلسوز و دیگر نعمات خدادادی شکر گزار بود و باید قدر جمهوری اسلامی را دانست.
وی خاطر نشان کرد: امنیت یکی از مولفه های مهم توسعه یافتگی محسوب می شود و انجام اقدامات و موفقیتها در سایه همین امر مهم محقق می شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: اتحاد و همبستگی به پیشرفت کارها کمک می کند و حضور مسئولان در روستاهای محروم موجب دلگرمی است.
بخشدار مرکزی شهرستان زنجان نیز در این مراسم گفت: بخش مرکزی زنجان دارای جمعیتی در حدود 52 هزار نفر در 116 روستا و عمده معیشت روستاها کشاورزی و دامپروی است و علاوه بر آن فرصتهای بسیار خوبی در بخشهای گردشگری وجود دارد.
کاوه حقیقی افزود: اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم در بخش مرکزی خودکفایی گندم در سال گذشته بود که بالغ بر 23 هزار تن این محصول استراتزیک برداشت شد و دیگری بحث گازرسانی بود که قبل دولت بازدهم فقط فقط به 36 روستا گاز رسانی شده بود که هم اکنون در طی چند سال 56 روستا بخش مرکزی از این نعمت برخوردار شده و یا خواهند شد.
بخشدار مرکزی زنجان ادامه داد: کلنگ زنی گاز رسانی روستای آق بلاغ و 2 روستای دیگر بخش مرکزی با اعبتاری 16میلیارد و 500 مییلون ریال آغاز خواهد شد و در حوزه سلامت نیز یک مرکز بهداشتی و فرهنگی با 10میلیاردریال احداث و باز سازی و تعمیر 15 خانه بهداشتی، یک پانسیون پزشکی و 12 خانه بهدشاتی انجام گرفته است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون 9 مرکز بهداشتی و درمانی و 50 خانه بهداشت برای خدمت رسانی در بخش مرکزی وجود دارد که خدمات لازم را به گروههای هدف اارئه می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعطم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.