به گزارش ایرنا، علی محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: بیماران خاص مبتلا به ام اس، پیوند کلیه، دیالیزی ، تالاسمی و هموفیلی تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که 100 درصد خدمات مورد نیاز را رایگان دریافت می کنند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون در این استان 2 مرکز بیمارستانی و پنج مرکز سرپایی تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان فعالیت می کنند که طی 10 ماهه امسال 870 هزار بیمار سرپایی در مراکز درمانی پذیرش شدند.
به گفته این مسئول، از مجموع بیماران پذیرش شده تعداد 17 هزار مورد بستری ، چهار هزار و 700 مورد موالید و هشت هزار مورد نیز عمل جراحی بوده است.
مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: درطرح تکریم سالمندان،بیماران بالای 60 سال بدون نویت در مراکز درمانی تحت پوشش سازمان پذیرش می شود که در مدت یاد شده 121 هزار مورد ویزیت انجام گرفته است.
محمدی افزود:هم اکنون بیماران تحت پوشش در درمان غیر مستقیم طرف قرارداد فقط فرانشیز را پرداخت می کند و مابقی را سازمان تقبل کرده است.
وی بیان کرد: در این راستا 230 نفر از پزشکان ، اعم عمومی ،متخصص ،دندانپزشک و 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه ، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار دادتامین اجتماعی استان هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در حوزه درمان به رغم تمامی مشکلات مالی تمامی دستگاهها و ارگانها ، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان توانسته بسیاری از فعالیت عمرانی نظیر بهسازی فضای داخلی بیمارستانها و در مراکز سرپایی محوطه و آزمایشگاهها را بازسازی کند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون 60 درصد ارتقای هتلیینگ بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی استان انجام گرفته و این مهم موجب رضایتمتدی مردم شده است.
محمدی افزود: اجرای این طرح از سوی سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی انجام شده و اقدامی مفید بشمار می رود و به نبه خود در رضایتمندی گروههای هدف به ویژه بیماران بستری اثر گذار بوده است.
وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته 123 میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور انجام شد که از این تعداد 940 هزار مورد بستری ،520 هزار مورد عمل جراحی انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 72 بیمارستان و 288 مرکز سرپایی که در مجموع 360 مرکز تامین اجتماعی شامل می شود، در دورترین نقاط کشور خدمات رسانی می کنند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.