به گزارش ایرنا، رضا کابلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه جمع آوری خط انتقال فاضلاب به طول هشت هزار و 550 متر، احداث تصفیه خانه روستای تهم با ظرفیت 350 مترمکعب در روز و اعتبار60 میلیارد ریال از محل وام بانکی توسعه اسلامی کلنگ زنی می شود.
به گفته وی، شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب روستای نصیرآباد شهرستان خرمدره نیز با 9 هزار و 200 متر طول و احداث تصفیه خانه ای با 220 مترمکعب حجم در همین روستا با اعتبار 63 میلیارد ریال از محل وام بانک توسعه اسلامی از دیگر پروژه های قابل کلنگ زنی در استان زنجان طی دهه فجر امسال به شمار می رود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان، به پروژه های قابل بهره برداری در شهرستان سلطانیه اشاره کرد و گفت: این طرح ها اجرای چهار کیلومتر شبکه توزیع، حفر چاه و تجهیزات متعلقه، احداث موتور خانه، خط برق و 2 کیلومتر خط انتقال آب روستای ویک، 2 کیلومتر شبکه توزیع در روستای چپدره، حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق روستای شکورآباد است.
به گفته کابلی، اعتبار پروژه های قابل بهره برداری این شرکت در روستای ویک شهرستان سلطانیه با 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، روستای چپدره 400 میلیون ریال و شکورآباد نیز 600 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، دهیاری و مشارکت مردمی است.
وی، از بهره برداری و کلنگ زنی سه پروژه آبفار در شهرستان ایجرود خبرداد و افزود: پروژه خط انتقال روستای سفید کمر به صورت مشارکت مردمی، آب رسانی روستای آرمتلو با مشارکت خیران، شرکت آبفار و بسیج سازندگی استان زنجان به بهره برداری و پروژه تامین آب روستای چولچه و صائین نیز کلنگ زنی می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: اعتبار پروژه های روستای سفید کمر 900 میلیون ریال و آرمتلو نیز 500 میلیون ریال است.
کابلی ادامه داد: در شهرستان طارم نیز پروژه احداث شبکه توزیع و انشعاب گذاری روستای سرخه سنگ با مشارکت مردمی، بسیج سازندگی استان زنجان، بخشداری مرکزی و امور آبفار شهرستان و نیز پروژه بهسازی چشمه و احداث حوضچه آبگیر و اصلاح خط انتقال آب شرب مجتمع جزلا نیز با مشارکت مردمی دردهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی، پروژه های قابل بهره برداری در شهرستان ماهنشان را بازسازی قنات آب آشامیدنی در روستاهای آقکند و روستای چهارطاق بیان کرد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.