به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: رشد 54 درصدی میزان باسوادی در ایران بر اساس مقایسه نتایج سرشماری 1355 – 1395، کاهش تراکم دانش آموزان ابتدایی در کلاس از 35 در سال 1375 به 21.5 نفر در سال 1395، کاهش تراکم دانش آموزان متوسطه دوره اول در کلاس از 38 نفر در سال 1357 به 21.9 نفر در سال 1395 و کاهش تراکم دانش آموزان متوسطه دوره دوم از 35 نفر در سال 1357 به 33 نفر در سال 1395 از جمله شاخص های نشان دهنده رشد بخش آموزشی این استان است.
وی یادآور شد: افزایش تعداد دانشجویان مراکز آموزش عالی استان از 238 نفر در سال 1357 به 55 هزار و 264 نفر در سال 1395 نمونه دیگری از رشد شاخص های آموزشی در زنجان به شمار می آید.
طهماسبی اظهار کرد: افزایش تعداد کتابخانه عمومی از سه باب در سال 1357 به 92 باب در سال 1395 و افزایش نسبت تعداد پزشک شاخص در دانشگاه علوم پزشکی در هر یک هزار نفر جمعیت از 0.1 در سال 1357 به 0.7 در سال 1395 از دیگر دستاوردهای توسعه ای انقلاب است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: افزایش تعداد خانه های بهداشت فعال روستایی از 17 باب در سال 1357 به 448 باب در سال 1395 و احداث و راه اندازی 69 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی تا پایان سال 1395 از جمله دستاوردهای انقلاب طی 40 سال گذشته محسوب می شود.
طهماسبی ادامه داد: اقداماتی که دولت های مختلف در سالهای گذشته انجام داده اند در شرایطی بود که کشور همواره در تحریم قرار داشت.
وی اضافه کرد: از جمله موارد حساس و برجسته ارتقای سطح رفاه عمومی جامعه، افزایش کیفیت زندگی مردم، دسترسی راحت تر مردم به تسهیلات و خدمات عمومی، افزایش عدالت اجتماعی از طریق اصلاح نظام حقوقی و قضایی و کاهش فساد و رانت است.
وی تاکید کرد: پاسخگویی سریع نظام اداری و اجرایی به خواسته های مردم ، سرعت بیشتر نظام اداری و اجتماعی در انطباق پذیری با تحولات فناوی تکنولوژی و ارائه خدمات با روش ها و تکنیک های نوین است که به نظر می رسد که می توان به آن پرداخت.
طهماسبی اضافه کرد: حذف مراجعات حضوری و گردش کارها از طریق سیستم و نرم افزار، حذف تبعیض و دسته بندی مردم و تفکیک آنها به خودی و غیر خودی و متمایز کردن گروه ها با سطح برخورداری متفاوت است که باید اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد بناچار در دهه چهارم انقلاب، یک بازنگری در برخی رویه ها و روشها و قوانین و مقررات داشته باشیم تا بتوانیم خدمات بهتری برای مردم رقم بزنیم و انقلاب را به پایداری بیشتری برسانیم.
طهماسبی افزود: در هر سیستمی نیاز به اصلاح و بهبود وجود دارد و ما هم باید این بهبود را از زمانی آغاز کنیم و بهترین زمانی که می توان این اصلاح را آغاز کرد همین شروع دهه چهارم انقلاب است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: برای مطالباتی که مردم دارند و آن را هم بیان می کنند، لازم است اقداماتی را انجام دهیم و از همه توان و ظرفیت خودمان برای بهبود وضعیت استفاده و برای این مطالبات پاسخ قانع کننده و درستی ارائه کنیم.
وی یادآورشد: نباید متعصبانه با این مسائل برخورد شود و باید پذیرفت که امروز باوجود همه تلاش ها با ضعف های ساختاری مختلفی مواجه هستیم و لازم است برای برخی از آنها عملیات اجرایی و ضربتی را در پیش بگیریم.
طهماسبی اظهار کرد: چالش هایی مطرح می شوند و ما با آنها مواجهیم، از جمله آب، محیط زیست، بیکاری، اقتصاد و وضعیت معیشت مردم، مسائلی است که باید به آنها پرداخت و به عنوان محورهای حرکت های توسعه به آن نگاه کرد.

*** اصلاح نظام مدیریتی کشور
وی خاطر نشان کرد: ما با اصلاح نظام مدیریت باید بتوانیم هم از چالش های پیش رو تحلیل درستی داشته باشیم و هم راه حل های منطقی و اصولی ارائه کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ادامه داد: با مدیریت علمی، کارها طبق روال انجام می شود و از اتلاف منابع، انرژی و نیروی انسانی به قطع جلوگیری می شود.
طهماسبی ابراز کرد: با مدیریت علمی ما از همه امکانات و منابع در اختیار به درستی و به شکل بهینه استفاده می کنیم و نیروها و دستگاه ها هم افزایی خواهند داشت و انرژی همدیگر را خنثی نخواهند کرد.
طهماسبی افزود: این مدیریت علمی باید سرلوحه کسانی قرار بگیرد که نگرانی و دغدغه مردم را دارند و انتظارات آنان را می فهمند و می دانند اگر اشتباه کردند باید در برابر مردم پاسخگو باشند و حداقل جرات عذرخواهی داشته باشند.
وی اظهار کرد: درست است که توفیقات بسیاری داشته ایم و بیش از ظرفیت در برخی حوزه ها پیش رفته ایم اما یک جامعه متعادل، باید به شکل متوازن همه ابعاد خود را پیش ببرد.
طهماسبی تاکید کرد: اکنون زمان آن رسیده که ضعف ها را بشناسیم و متناسب با بدنه قوی، محکم و پایدار، سیستم را پیش ببریم؛ مردم هم از قبل آن به حتم منتفع می شوند و ثمره آن می تواند به مردم برسد؛ امروز فرصت خدمت برای همه ما هست.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.