رضا اژدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این 2 روز بیش از 250 علاقه مند به ورزشهای زمستانی به صورت رسمی و با شور و نشاطی خاص در پیست پاپایی اسکی کردند.
وی، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته و سختی و مشقت فراوان، فقط 70 درصد از پیست پاپایی زنجان آماده سازی شد و حال منتظر بارش برف هستیم.
اژدری افزود: اسکی بازان کم سن و سال که تعداد آنها به بیش از 30 نفر می رسید طی این 2 روز با ذوق و شوق فراوان به اسکی پرداختند.
وی یادآور شد: طی هفته اخیر، بارش های خوبی را در سطح استان داشتیم اما وزش باد شدید و وقوع کولاک باعث شد تا برف پیست پاپایی زنجان در ارتفاعات کمتر شود اما با این وجود بخش مبتدی و حرفه ای پیست راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا، در این میان تیوپ سواری با وجود خطرات و تهدیدهای فراوان، دوباره در نقاط مختلف زنجان ازجمله پیست پاپایی رونق گرفت.
فعالیت اسکی در زنجان از دهه 30 در منطقه پاپایی آغاز شد، با نصب دستگاه بالابر به طور عملی هویت پیدا کرد و به عنوان یک پیست اسکی در سطح کشور شناخته شد.
وی ارتفاع قله پیست پاپایی زنجان را 2 هزارو 113 متر اعلام و تصریح کرد: این پیست در زمان خود، جزو بهترین ها بود و با توجه به نزدیکی به شهر زنجان، مشکلی به لحاظ مسافت برای فعالیت ورزشکاران و علاقه مندان به اسکی نیست.
پیست اسکی پاپایی در 45 کیلومتری جنوب غربی زنجان در منطقه‌ای کوهستانی و در سه کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود واقع است.
برابر آمار سال 94، تعداد 2 هزار و 830 نفر در ورزشی اسکی زنجان فعال بودند که امسال این رقم به حدود سه هزار نفر رسیده است.
اسکی استان زنجان از وجود 40 مربی زن و مرد (10 زن و 30 مرد) و 28 داور زن و مرد ( حداقل 10 داور زن) برخوردار است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده:رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.