به گزارش ایرنا، محمدرضا بهرامن روز پنجشنبه در جمع معدنکاران استان زنجان افزود: ما برای گرفتن فاینانس به تمام کشورها اقدام و با بسیاری از کشورها مذاکره کرده ایم، نباید منتظر ورود دولت باشیم.
بهرامن اظهار کرد: خوشبختانه معدنکاران امروز پشتوانه بزرگی به نام اتاق بازرگانی دارند که یک اعتبار بین المللی است.
رئیس خانه معدن ایران گفت: در زمینه ارتباط دانشگاه با بخش معدن، اتاق بازرگانی می تواند نقش موثری داشته باشد و به کمک خانه معدن بیاید.
وی خاطر نشان کرد: همه معدنکاران با مشکل معارض مواجه هستند و این مشکل به طور روز افزون در حال گسترش است، به حتم به هر میزان که این معارضان بیشتر شوند، هزینه تولید معدنکاران افزایش می یابد.
بهرامن ادامه داد: معارضان مشکل معدنکاران نیست و سیاست گذاران دولت باید این موانع را از پیش پای آنان بردارند.
وی با تاکید بر اینکه تا سرمایه وارد حوزه تولید نشود، توسعه رخ نمی دهد، اضافه کرد: تشکل ها باید اعتماد بدهند و اعتماد بگیرند، نباید نقش اپوزوسیون را بازی کنند، باید با سرمایه گذاری و کار کارشناسی توانمندی خود را به دولتمردان نشان دهند.
بهرامن با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی همکاران معدنکاران هستند، ابراز کرد: خانه معدن گروهی از این کارشناسان را به خارج از کشور برد و از نزدیک با آخرین فناوری های حوزه معدن آشنا ساخت و آنان متوجه شدن که می توان فعالیت معدنی بدون تخریب و آثار سوء در کشور داشت.
رئیس خانه معدن ایران لازمه اجرای برنامه های بدون اثر سوء و نبود تخریب را استفاده از استانداردها اعلام کرد و خواستار تدوین استانداردهای مورد نیاز کشور در حوزه معدن شد.
وی به شکل گیری کمیته دانشجویی در ذیل خانه معدن اشاره کرد و از عضویت 500 نفر در آن خبر داد و فعال سازی استارت آپ ها فرصتی برای استفاده از خلاقیت در فعالیت های معدن کاری و دستیابی به ارزش افزوده بیشتر برشمرد.
بهرامن خانه معدن را محل حضور تمام تشکل های مرتبط و ذینفع حوزه معدن خواند و تاکید کرد: ما در کنار دولتمردان، بدنه کارشناسی هستیم و هرچه این بدنه قوی تر باشد و اطلاعات درست تری بدهد می تواند قوی تر عمل کند.
رئیس خانه معدن ایران از تشکیل فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولانی از دولت و 120 نماینده مجلس خبر داد و گفت: نگاه به بخش معدن با چهار سال قبل بسیار متفاوت شده است، این فراکسیون می تواند نقش موثری در کاهش موانع حوزه معدن داشته باشد.
وی افزود: هم اکنون در این فراکسیون نقشه راه چهار ساله حوزه معدن کشور در دست تدوین است و متولی آن شرکت ایمیدرو انتخاب شده است.
بهرامن لازمه اجرای درست این نقشه راه را امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی خواند و تصریح کرد: در نبود امنیت نمی توان انتظار داشت که بخش خصوصی برای توسعه کشورسرمایه گذاری کند.
رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه اگر می خواهیم در توسعه نقشی داشته باشیم باید نقش اقتصاد را در نظر بگیریم، گفت: انتظار داریم مسئولیان از اتاق های گرمشان برای تولید و سرمایه گذاری تصمیم گیری نکنند.
بهرامن برای راه اندازی خانه معدن استان زنجان به این استان سفر کرده بود.
در این جلسه معدنکاران مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.