عبدالله جعفری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر گوشت گرم وارداتی علاوه بر واحدهای قصابی در 50 واحد فروشگاهی و 18 فروشگاه زنجیره ای مجاز در سطح استان زنجان توزیع می شود.
به گفته وی، بر اساس مذاکراتی که با شرکت بسته بندی فرآورده های دامی انجام شده محموله های گوشت گرم گوسفند وادراتی از استرالیا توسط این شرکت به صورت نیم لاشه و بسته های کوچک بسته بندی و با برچسب در فروشگاه های بزرگ توزیع می شود.
مدیر تنظیم بازار نهاده‌ها و محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: باتوجه به هماهنگی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار استان با فرمانداران شهرستان ها، مباشرانی معرفی می شوند تا این فرآورده توسط مباشران در شهرستان ها نیز توزیع شود.
جعفری یادآورشد: در فروشگاه هایی که گوشت گوسفند گرم وارداتی برای مصرف کنندگان عرضه می شود با نصب بنر اطلاع رسانی شده است.
به گزارش ایرنا، گوشت گرم گوسفندی دی سال گذشته با افزایش قیمت بیش از 100هزار ریالی در هر کیلوگرم از کیلویی 350 هزار ریال تا 480 هزار ریال نیز عرضه شد.
مسئولان در این زمان علت افزایش قیمت این فرآورده خام دامی را، قاچاق دام سبک به عراق و سایر کشورهای عربی بیان کردند.
این روند افزایش قیمت ادامه داشت تا اینکه طی اسفند سال گذشته 2 دفعه گوشت گرم گوسفندی وارد بازار عرضه و قیمت این فرآورده خام دامی تثبیت شد که با گذشته بیش از 45 روز قیمت آن مجدد به روند قبلی بازگشت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.