به گزارش ایرنا، جواد یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف همراه با کولاک شدید از بامداد جمعه آغاز و موجب بسته شدن جاده ارتباطی حدود 95روستا در استان زنجان شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر راهداران در تلاش برای بازگشایی جاده های زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق هستند که بعد از بازگشایی این مسیرهای ارتباطی جاده های روستایی بازگشایی خواهد شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: در حال حاضر به دلیل بارش پراکنده برف، وقوع کولاک شدید و عدم دید کافی محورهای زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق و آزادراه زنجان - قزوین تا اطلاع بعدی بسته است.
یوسفی یادآورشد: همچنین به دلیل انسداد آزادراه قزوین - زنجان در حوزه استحفاظی استان قزوین تردد وسائط نقلیه در آزادراه زنجان - قزوین، توسط عوامل پلیس‌راه استان زنجان تا اطلاع بعدی به مسیر ترانزیت زنجان - قزوین (جاده قدیم زنجان - قزوین) هدایت می شود.
وی ادامه داد: به علت وزش باد شدید و احتمال بارش و وقوع کولاک موضعی تردد در اغلب محورهای کوهستانی از جمله محورهای زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت‌سلیمان، سلطانیه - خدابنده، خدابنده - همدان، ابهر- خدابنده، زنجان - ارمغانخانه و نیک‌پی - ماهنشان ضمن همراه داشتن زنجیرچرخ با رعایت جوانب احتیاط و سرعت مطمئنه امکان‌پذیر است.
به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، از بامداد جمعه راهداران با 250 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای نمک پاشی و تیغ زنی جاده های اصلی و فرعی هستند و مسیرهای بسته شده نیز به زودی بازگشایی می شود.
یوسفی تاکید کرد: رانندگان و مسافران از ترددهای غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و صعب العبور خودداری کنند چرا که این مسیرها در حال حاضر علاوه بر برف و مه غلیظ همراه با کولاک است.
وی اظهارکرد: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.