به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، جعفر محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام این خبر افزود: مراسم افتتاحیه این جشنواره در زنجان، روز سیزدهم بهمن‌ماه در سینما بهمن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق تصمیم سازمان سینمایی کشور، زنجان در اکران سری فیلم‌های سودای سیمرغ ٢ قرار گرفته است، گفت: سری فیلم‌های سودای سیمرغ ٢ شامل فیلم "امیر" به کارگردانی نیما اقلیما، فیلم بمب به کارگردانی پیمان معادی، فیلم "به وقت شام" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، فیلم "جاده قدیم" به کارگردانی"منیژه حکمت"، فیلم "چهارراه استانبول" به کارگردانی مصطفی کیایی، فیلم "خجالت نکش" به کارگردانی رضا مقصودی، فیلم "دارکوب" به کارگردانی "بهروز شعیبی"، فیلم سوءتفاهم به کارگردانی احمدرضا معتمدی، فیلم "کار کثیف" به کارگردانی خسرو معصومی، "ماهورا" به کارگردانی حمید زرگرنژاد، فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده" به کارگردانی هومن سیدی و مستند "زنانی با گوشواره‌های باروتی" به کارگردانی رضا فرهمند است.

وی ادامه داد: در هر روز ٢ فیلم سینمایی، هر کدام در سه سانس اکران می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت آن می‌‌توانند از دو طریق گیشه و خرید اینترنتی اقدام کنند.

محمدی در خصوص جدول اکران فیلم‌ها و تعیین روز و ساعت آن اظهار داشت: به زودی این اطلاعات به همراه قیمت بلیت فیلم‌ها در دسترس همشهریان قرار می‌گیرد‌.

به گفته این مقام مسئول، فیلم‌های خوبی از کارگردانان مطرح سینما در سری فیلم‌های سودای سیمرغ ٢ قرار دارد.

در سری فیلم‌های سیمرغ ٢، در کنار زنجان، نام‌های دیگری همچون البرز، خوزستان، مازندران، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، خراسان جنوبی، سمنان، فارس، کهکیلویه و بوئراحمد، بوشهر، قزوین، کرمانشاه، یزد، همدان و لرستان نیز قرار دارند که به اکران فیلم‌های این سری خواهند پرداخت.

· معرفی فیلم‌های در نوبت اکران زنجان

به گزارش روزنامه قانون، فیلم سینمایی «امیر» به تهیه کنندگی سید‌ضیا هاشمی و نویسندگی و کارگردانی نیما اقلیما، فیلمی در ژانر اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار، همه خودشون رو میکشن. فقط راه هاشون فرق میکنه.میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی و سحر دولتشاهی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

«بمب»، فیلمی به کارگردانی پیمان معادی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی و با مدیریت فیلمبرداری محمود کلاری است.

داستان این فیلم با حال و هوای موشک‌باران تهران در سال ١٣٦٦ روایت می‌شود و فیلمنامه آن همچون اثر قبلی این کارگردان توسط خود معادی نوشته شده است.

در این فیلم، پیمان معادی، لیلا حاتمی، حبیب رضایی، سیامک انصاری، سیامک صفری، بهادر مالکی‌پور، رامین پورایمان، معصومه قاسمی‌پور، صبا گرگین‌پور و شهروز آقایی‌پور ایفای نقش کرده‌اند.
ارشیاعبداللهی، نیوشا جهانی و باران معادی هم به عنوان بازیگران کودک این فیلم سینمایی‌اند.

فیلم سینمایی «به وقت شام» به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی، دومین همکاری مشترک ابراهیم حاتمی‌کیا و سازمان اوج است که برای نخستین‌بار در سطح اول سینمای ایران به صورت مستقیم به حوادث منطقه و اسلام تکفیری می‌پردازد.

این فیلم روایتگر داستان هواپیمای کمکی ایران برای سوریه است که برای فرود در فرودگاه دمشق دچار مشکل می‌شود و در آن هادی حجازی فر، بابک حمیدیان به همراه با جمعی ازبازیگران ایرانی، سوری و لبنانی مقابل دوربین رفته‌اند.

«جاده قدیم»، چهارمین ساخته سینمایی حکمت پس از ١٠ سال دوری از فیلمسازی است. در خلاصه داستان «جاده قدیم» با بازی مهتاب کرامتی و آتیلا پسیانی آمده است: «در آستانه سال نو مینو به خانه نمی رسد...». حکمت که در سال های اخیر بیشتر به عنوان تهیه کننده و پخش کننده فعالیت داشته ،پیش از این فیلم «زندان زنان»، «سه زن» و «لالایی» راساخته است.

«چهارراه استانبول» ششمین ساخته سینمایی کیایی بعد از فیلم‌های «بعدازظهر سگی‌سگی»، «ضد‌گلوله»، «خط ویژه»، «عصر یخبندان» و «بارکد» است و مانند ساخته‌های قبلی این کارگردان، اثری پربازیگر محسوب می‌شود.داستان این فیلم مرتبط با حادثه ساختمان پلاسکو است که منجر به شهید شدن تعدادی از آتش‌نشانان شد.بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی‌ور، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی‌سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و با هنرمندی مسعود کرامتی گروه بازیگران «چهار راه استانبول» را تشکیل می‌دهند.

«خجالت نکش»، اولین ساخته بلند سینمایی مقصودی به تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌حسینی است. این فیلم با مضمونی کمدی، داستان زندگی زن و شوهری را روایت می کند که با داشتن عروس، داماد و نوه در سن میانسالی بچه دار می شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی ماند ... احمد مهران‌فر و شبنم مقدمی، بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

«دارکوب»، سومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی و به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی است.فیلمنامه «دارکوب» توسط حسین تراب‌نژاد و آزیتا ایرایی بر اساس طرحی از بهروز شعیبی به نگارش درآمده است. این فیلم داستانِ اجتماعیِ روابط انسانی افراد جامعه را در مواجهه با معضلات اجتماعی و اعتیاد با نگاهی متفاوت روایت می‌کند.مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم‌پور، هادی حجازی‌فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم‌رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی‌منش، ندا عقیقی و امین حیایی بازیگران فیلم هستند که هر کدام نقش‌های متفاوتی را در این فیلم ایفا کرده اند.

«سوءتفاهم» هفتمین اثر بلند سینمایی احمدرضا معتمدی پس از فیلم‌هایی چون «قاعده بازی» و «آلزامیر» است، این فیلم به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. در این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، پژمان جمشیدی از بازیگران اصلی هستند.

خسرو معصومی پس از فیلم‌های «تابو»، «باد در علفزار می‌پیچد»، «جایی در دوردست»، «رسم عاشق‌کشی» و «خرس» که در چند سال اخیر ساخته است، امسال با فیلم «کار کثیف» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر حضور دارد. «کار کثیف»، مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع کار و مهاجرت می پردازد و پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار، مهران نائل و اکبر معززی ازجمله بازیگران این فیلم هستند.

«ماهور» به کارگردانی حمید زرگرنژاد یک درام عاشقانه محسوب می‌شود که تمام فیلمبراری آن درلوکیشن‌های بکر و واقعی در تالاب‌ها و روستاهای جنوب انجام خواهد شد.ساعد سهیلی، یوسف مرادیان، بهاره کیان افشار، مونا فرجاد، میترا حجار، داریوش ارجمند، سعید آقاخانی، علی اوسیوند و مالک سراج از جمله بازیگرانی هستند که در این پروژه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تهیه کنندگی این فیلم را علیرضا جلالی و حمید آخوندی برعهده دارند.در خلاصه داستان این فیلم است: در روستایی مرزی زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می‌شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد، امین معروف به سمور؛ قاچاقچی ایرانی عروس هوربه نام ماهور را می‌دزد.

«مغزهای کوچک زنگ‌زده» جدیدترین ساخته سینمایی هومن سیدی پس از فیلم‌هایی چون خشم و هیاهو (۱۳۹۴)، اعترافات ذهن خطرناک من (۱۳۹۳)، سیزده (۱۳۹۱) و آفریقا (۱۳۸۹) است. در این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، بازیگرانی چون نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، علی اعلایی، فرهاد اصلانی و هومن سیدی بازی کرده‌اند.در خلاصه داستان «مغزهای کوچک زنگ‌زده » آمده است: «داستان مغزهایی است که زنگ‌زده‌اند».

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، یکی از دو مستند حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است و از مستندهای برگزیده‌ جشنواره‌ سینما حقیقت شمرده شده است.

«در این مستند ما با «نور» ژورنالیست جنگ همراه می‌شویم. او با همه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد ،مصرانه مبارزه می‌کند، پابه پای رزمنده‌ها پیش می‌رود و گزارش می‌گیرد. او به کمپ پناهجویی بیوه‌ها و کودکان داعشی می‌رود تا روایت‌های پوشیده و احساسات کشته شده آن‌ها را به تصویر بکشد، اما روایت زنانگی نور از جنگ همین‌جا به پایان نمی‌رسد.رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از این‌رو، برای اولین بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که دست‌اندرکاران آن ادعا می‌کنند تا به‌حال در هیچ فیلم مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است ».

در سری فیلم‌های سودای سیمرغ یک نیز فیلم‌های "اتاق تاریک" ساخته روح الله حجازی، "امپراطور جهنم" ساخته پرویز شیخ طادی، "تنگه ابوقریب" ساخته بهرام توکلی، "جشن دلتنگی" ساخته پوریا آذربایجانی، "سرو زیر آب" ساخته محمدعلی باشه آهنگر، "شعله ور" ساخته حمید نعمت الله، "عرق سرد" ساخته سهیل بیرقی، "فیلشاه" ساخته هادی محمدیان، "کامیون" ساخته کامبوزیا پرتوی، "لاتاری" ساخته محمدحسین مهدویان، "مصادره" ساخته مهران احمدی، "هایلایت" ساخته اصغر نعیمی و مستند "بانو قدس ایران" ساخته مصطفی رزاق کریمی به اکران در می‌آید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 847841
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.