سعید حقیقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان ضمن تمرد از دستور ایست با محیط بانان درگیر شده اما در نهایت دستگیر و به منظور اعمال قانون در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه شکار هر قطعه پرنده آبزی یک تا 2 میلیون ریال جریمه دارد اظهار کرد: 2 قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول و پنج تیر پران، یک دستگاه لنسر ماهیگیری از این شکارچیان خاطی که بومی استان زنجان هستند کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر نیز گفت: روز گذشته /جمعه/ 2 صیاد خاطی به جرم صید و نگهداری 3 قطعه پرنده طرقه و 12 قطعه سهره در دام محیط بانان این شهرستان گرفتار آمدند.
محمد هادی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این 2 صیاد خاطی پنج عدد قفس نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه این متخلفین به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان ابهر معرفی شدند اظهارکرد: پرنده های کشف شده نیز در صورت داشتن شرایط مناسب و قدرت پرواز و زیست در طبیعت بزودی در زیستگاه اصلی خود رهاسازی خواهند شد.
کاظمی افزود: صید هر قطعه پرنده طرقه و سهره مبلغ 2 میلیون ریال جریمه دارد که صیادان متخلف باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی پرونده نسبت به اعمال جریمه اقدام خواهد شد.
وی تصریح کرد: یک شکارچی غیرمجاز نیز به همراه یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول قاچاق، 2 تیر فشنگ تک گلوله، سه تیر فشنگ چارپاره، در حین شکار در منطقه آزاد شهرستان ابهر به دام محیط بانان افتاد که پس از تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، هرسال در فصل زمستان، 'سد گلابر' شهرستان ایجرود، پذیرای انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی می شود که متاسفانه برخی شکارچیان برای شکار گونه های خاص این پرندگان ازجمله اردک، مرغابی و غاز، راهی این سد می شوند.
اواخر دیماه امسال، تعداد 6 هزار و 742 قطعه انواع پرنده مهاجر در سطح این استان سرشماری شد که انواع اردک (سرسبز، نوک پهن و سرحنایی)، باکلان، خوتکا، بوتیمار کوچک، کاکایی، انواع حواصیل (خاکستری و سفید)، تنجه، چنگر و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی، مشاهده شدند و 'چنگر، اردک سرسبز، خوتکا و باکلان' به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.