به گزارش ایرنا، حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده بارش برف و باران از شهرهای خرمدره، ماهنشان، ابهر و خیرآباد شهر زنجان به ترتیب به میزان 11.5، 10.5 ، 10.4 و 109 میلی متر گزارش شد.
وی اظهار کرد: وضعیت جوی امروز استان به صورت آسمانی غالبا ابری خواهد بود که گاهی با بارش برف، وزش باد و در ارتفاعات و گردنه های استان با وقوع کولاک همراه خواهد شد.
سلطانی افزود: فردا نیز بارش ها به شکل پراکنده ادامه می یابد و از اواخر وقت همین روز به تدریج این سامانه از استان خارج خواهد شد.
وی بیان کرد: دمای هوا از امروز کاهش قابل ملاحظه یافته و در مجموع بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و بر این اساس از فردا /یکشنبه/ شرایط یخبندان شدید در استان به وقوع می پیوندد و حتی دمای بیشینه نیز در برخی نقاط زیر صفر خواهد رسید.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود، شهروندان نسبت به محافظت از لوله ها و کنتورهای آب و کشاورزان نیز نسبت به تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها و انبارها اقدام کنند.
به گفته وی، دمای فعلی شهر زنجان یک درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت2 درجه کاهش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.