محمد امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر وزش باد شدید و کولاک در برخی از مقاطع آزادراه زنجان – قزوین، زنجان - تبریز، جاده ترانزیت زنجان - میانه و زنجان – خرمدره – ابهر جریان دارد.
وی تاکید کرد: علاوه بر این مسیرهای اصلی، تردد در جاده های زنجان – طارم، زنجان – ارمغانخانه، زنجان - تهم – چورزق، زنجان - دندی - تخت‌سلیمان و نیک‌پی – ماهنشان نیز به دلیل بارش برف، همراه با مه موضعی و کولاک شدید فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: مسافران و رانندگان با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مناسب از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی و روستایی استان خودداری کنند.
امینی یادآورشد: رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی کوهستانی باید خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.
وی تاکید کرد: رانندگان از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز و فاصله طولی را رعایت کنند.
امینی افزود: تردد در سایر جاده های استان زنجان بدون مشکل جوی در جریان است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر 28 اکیپ راهداری در 28 گردنه کوهستانی و سخت گذر این استان بطور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
امینی یادآورشد: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری در این مکان ها به طور موقت اسکان داده می شوند.
وی اظهارکرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.