به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در ستاد پدافند غیر عامل استان زنجان افزود: با پیشرفت تکنولوژی، آفندها و پدافندها هم شکل تخصصی به خود گرفته و از پیچیدگی های خاصی برخوردار است.
وی یادآورشد: از همین رو باید برای طراحی پدافندهای غیر عامل و عامل هم از راهکارهای مناسب و تاثیرگذاری بهره گرفت، تهدیدها را شناخت و برای هر آسیب و تهدیدی راهکار خاصی در پیش گرفت.
حیدری اظهار کرد: پدافند غیر عامل فقط مختص ایران نیست و امروز تمام دنیا به صورت ضمنی به این موضوع می پردازد و برای آن اهمیت قائل است.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که انتظار می رود مسئولان کشور به گونه ای عمل کنند که از درون کشور به گونه ای مصون شود که دشمنان نتوانند به آن آسیبی وارد کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مقابل این تهدیدهای پیچیده باید به شیوه تخصصی برای شناخت تهدیدهای سخت نظامی، فناوری پایه از جمله تهدیدهای زیستی، شیمیایی و سایبری و مردم محور همچون جنگ نرم و روانی دست به کار شد.
حیدری ادامه داد: مهمترین اهداف کلی در دفاع غیر عامل برای سرمایه انسانی، حفاظ جان انسان ها و کاهش تلفات، در سرمایه زیر ساختی و فیزیکی کاهش آسیب پذیری و پایدار سازی در برابر تهدیدات و در سرمایه های سایبری حفظ زیر ساخت ها و تداوم کارکردهاست.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد: هر شخصی و در هر مسئولی اگر در حوزه کاری خود به درستی عمل کند، به حتم می تواند زیر ساخت های مستحکم و توانمندی در برابر تهدیدات ایجاد و نقشی در پدافند غیر عامل ایفا کند.
وی برق، مخابرات و انرژی را از مهمترین زیر ساخت ها در استحکام بخشی به زیر ساخت ها اعلام و اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که در صورت از دست رفتن یکی از این زیر ساخت، فعالیت ها و زندگی مردم دچار اختلاف و رکود نشود.
حیدری بر لزوم شناخت آسیب ها و تهدیدها و طراحی و تحلیل راهکارها در همه ابعاد تاکید و ابراز کرد: در استان خوزستان فقط یک ریزگرد توانست سیستم برق استان را مختلف و یک مشکل محلی را به مساله ای ملی تبدیل کند، از همین رو باید پیش بینی ها و راهکارهای عملیاتی درستی را برای مواقع بحرانی برنامه ریزی کرد.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور به تشکیل کمیته های پدافند غیر عامل در سطح استان ها اشاره کرد و گفت: این کمیته ها باید تهدیدها را شناسایی، ابزارهای تهدید را معرفی و آنها را ارزیابی و رتبه بندی کنند.
وی بر لزوم ارزیابی ریسک برنامه ریزی ها با سنجش ارزش دارایی، آسیب پذیری و غربالگری تهدید تاکید کرد و افزود: تمام تهدیدها و آسیب ها در همه حوزه ها در نهایت به یک هدف که ایجاد نارضایتی در مردم است، منجر می شوند.
حیدری بر لزوم طراحی پدافندهای سایبری، پرتوی، زیستی، شیمیایی، کالبدی، اقتصادی، مردم محور و عمومی و آمادگی تاکید کرد و تهدیدهای زیستی، سایبری، اقتصادی و مردم محور را از مهمترین اهداف حملات دشمنان برشمرد.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور بر لزوم ترویج و نهادینه سازی مصرف کالاهای تولید ملی در جامعه تاکید کرد و گفت: بسیاری از کالاهای وارداتی مصرفی مردم، ابزاری برای نفوذ به خانواده ها، ارسال اطلاعات و گاه حتی جاسوسی هستند و از همین رو بهترین راهکار برای مقابله با چنین تهدیدهایی، مصرف تولیدات داخلی است.
وی پدافند مردم محور را زمینه سازی برای ایجاد رضایت مستمر در میان مردم خواند و خواستار ایجاد وحدت میان مردم و مسئولان با ایجاد رضایت حاصل از تلاش و کار درست و بسیار شد.
حیدری از طراحی طرح جامع پدافند غیر عامل در 2 استان زنجان و کرمان خبر داد و آنها را آماده بهره برداری برشمرد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.