هاشم نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 100 درصد زباله های عفونی بیمارستان های دولتی و خصوصی زنجان توسط دستگاه های اتوکلاو به زباله های شبه خانگی تبدیل و بصورت کاملا بهداشتی به سازمان بازیافت و مدیریت پسماند تحویل داده می شود.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر زباله های عفونی کلینیک ها و مطب های شهر زنجان نیز توسط بخش خصوصی جمع آوری می شود و سیاست کلی سازمان تجهیز به روزتر کردن تجهیزات و امکانات این بخش است.
به گفته ی این مسئول،جمع آوری زباله های بیمارستانی شهر زنجان طی 2 سال گذشته توسط دستگاه های اتوکلاو در شهر زنجان روند روبه رشدی داشته و می توان گفت همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این بخش مناسب بوده است.
نجفی افزود: بر این اساس در ماه 73 کامیون توسط شهرداری و بخش خصوصی نسبت به جابجایی زباله های عفونی بیمارستان های دولتی شهر زنجان اقدام می کنند و این زباله ها به صورت بهداشتی در روستای مهتر چایی واقع در 19کیلومتری شهر زنجان دفع می شود.
وی بیان کرد: روزانه بین 320 تا 350 تن زباله در شهر زنجان جمع آوری می شود و این رقم در مناسبتهای خاص به 420 تا 450 تن افزایش می یابد و در این میان همکاری شهروندان در جمع آوری به موقع زباله، اهمیت بسزایی دارد.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری زنجان ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته جمع آوری زباله از ساعت 9 شب آغاز می شود که این روندبه طور معمول تا ساعات چهار صبح ادامه دارد و پس از وقفه ای چند ساعته تعدادی از پاکبانان از ساعت 10 صبح نیز نسبت به نظافت معابر و خیابان های شهر زنجان مبادرت می کنند.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.