به گزارش ایرنا، در این مراسم عضو کمیسیون تعرفه و بیمه سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره با اینکه هم اکنون پرستاران زیادی از دانشگاههای مختلف کشور فارغ التحصیل شده اند، گفت: این گروه از کار درمانی در بخش های غیردولتی کمتر جذب می شوند و در بیمارستان های خصوصی نیز بدلیل تبعات استخدام به حداقل رسیده است.
دکتر علی بابایی افزود: بحث کذ گذاری خدمات پرستاری اهمیت زیادی دارد و در این میان اگر پرستاری در محیطی کار کند که استانداردهای جمعیتی رعایت نشود، اهمیت این موضوع بالاتر می رود از خواسته های این قشر این است که هر چه زودتر این خدمات کد گذاری شود، اگرچه در حوزه اقتصاد سلامت مشکلات زیادی وجود دارد.
بابایی افزود: در این میان 2 سازمان و نهاد کشور که در گذشته مایه مباهات بود، یکی صندوق بازنشستگی است که در امد پایدار و سرمایه ثابتی داشت و دربخش های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری می کرد که هم اکنون مشکلاتی گریبانگیر آنها شده و در مجموع حال و روز خوبی ندارد.
وی بیان کرد: دومی سازمان تامین اجتماعی است که شرکت های سرمایه گذاری داشت که هر جا مشکلی با سرمایه گذاران شرکت های مربوطه را برطرف می کرد و این در حالی است در اقتصاد سلامت منابع پایدار بسیار مهم است و هم اکنون در طرح تحول نیز یارانه ها صورت هدفمند در این بخش افزایش یافته است.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس حوزه سلامت در پنج کالای اول سبد هزینه ها ها لحاظ شده که خدمات پزشکان کارکردهایی دارد که در اقتصاد سلامت نیروهای افزون تری را در منابع ایجاد می کند ولی گردش کار اقتصاد حوزه سلامت با با پزشکان است.
بابایی افزود: هر چقدر کد گذاری خدمات دیر تر انجام شود که این خدمات در گروه پرستاری تعریف نشده و مشکلات در حوزه اقتصاد سلامت تشدید می یابد و تبعاتی را به دنبال دارد.
عضو کمیسیون تعرفه و بیمه ادامه داد: پیوند اقتصاد سلامت با کارکردی که در حوزه پزشکی دارد برای تعیین تعرفه ها باید به قوانین بالا دستی مراجعه شود و در این میان نکته ای که وجود دارد این است که هر گروهی حتی در گزوه پزشکی هر تخصصی و هر رشته ای خواهان افزایش ارزش خدمات هستند و این موضوع به نوبه نابسامانی و هرج و مرج را بوجود می اورد.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته گروههای مختلف پزشکی از قبیل بیهوشی، رادیولوژی و جراحی اقداماتی را انجام دادند که مشکلاتی را به دنبال داشت و اگر بخواهیم همین روند وریل گذاری ادامه یابد نتیجه ای در بر ندارد.
بابایی افزود: اگر خواهان رعایت عدالت بین رشته ای هستیم، باید به معیارهای جهانی ارزشنسبی خدمات توجه کرد و این مهم مشکلاتت بوجود امده را کاهش می دهد.
وی خاطر نشان کرد: برای تحقق این مهم باید باید به ارتباط بین رشته ای توجه کرد و از همه مهمتر بستر سازی لازم را ایجاد کرد این در حالی است خدمات پزشکی و پرستاری هر 2 در حوزه درمان قرار دارند.
7320/8068
خبرگار: اعظم شامی ** انتشار:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.