جمال انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی کشور مکلف به اجرای طرح کاداستر زمین های کشاورزی است.
وی هدف از اجرای این طرح را تثبیت مالکیت زمین های کشاورزی، برنامه ریزی برای مدیریت یکپارچه این زمین ها، صدور اسناد مالکیت، شناسنامه دار کردن و مدیریت بهینه این زمین ها بیان کرد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قانون جامع کاداستر کشور بهمن سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، متولی اجرای حدنگاری، صدور اسناد مالکیت حدنگار است و دستگاه ها نیز مکلف به همکاری با سازمان برای اجرای این طرح جامع هستند.
انصاری تاکید کرد: حد نگاری 160 هزار هکتار از زمین کشاورزی استان زنجان از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز در دست انجام است.
وی خاطرنشان کرد: طرح کاداستر در 100 هزار هکتار در شهرستان خدابنده و در شهرستان های طارم، خرمدره و ایجرود نیز هرکدام با 20 هزار هکتار در دست اجراست.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: روش اجرای حدنگاری در شهرستان های خدابنده به روش فتوگرامتری و نقشه های هم مقیاس، طارم به روش نقشه برداری زمینی، خرمدره به روش فتوگرامتری و ایجرود نیز به روش نقشه های هم مقیاس است.
انصاری از همه کشاورزان استان زنجان خواست، همکاری مورد نیاز را با همه عوامل شرکت های مهندسان مشاور در تکمیل فرم های اطلاعات توصیفی مربوط به قطعات زمین های خود انجام دهند.
به گزارش ایرنا، شامگاه شنبه تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری زنجان، سازمان امور اراضی کشور و سازمان جهادکشاورزی این استان در راستای اجرای 'طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان' امضا شد.
کاداستر یا حدنگاری نقشه‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی داشته باشد تا بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.