به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری روز جمعه در یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده و بزرگداشت شصت و دومین سالگرد شهادت شهید مظفرعلی ذوالقدر از شهدای فدائیان اسلام، افزود: فرا رسیدن موعد 40 سالگی انقلاب اسلامی فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا است.
وی دوران دفاع مقدس را از پرافتخارترین دوران دانست و ادامه داد:در دوران دفاع مقدس ما تنها با یک دست نشانده استکبار به نام صدام روبه‌رو نبودیم بلکه استکبار جهانی با بهترین تجهیزات و منابع مالی پشتوانه صدام و حزب بعث بود به همین دلیل یکی از طولانی‌ترین جنگ‌ها را تجربه کردیم.
امیری با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از جایگاه منحصر به فردی در جامعه ما برخوردار است، تصریح کرد: باید ارزش این فرهنگ غنی را بدانیم و از آن به عنوان یک سرمایه بزرگ بهره ببریم.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس فرصت برای مشتاقان و عاشقان شهادت مهیا شد و در سایه این فداکاری‌ها و گذشت‌ها نیز اسلام و کشور اعتلا یافت؛ در اصل اگر امروز در اوج عزت و اقتدار هستیم بدلیل مردم‌سالاری دینی است که با ایثار و فداکاری معنی می‌یابد.
امیری با بیان اینکه وظیفه دینی و ملی همه ما تکریم خانواده شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: برپایی محافل بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بسیار ضروری است چرا که باید نسل فعلی را با نسل گذشته پیوند دهیم تا فرهنگ ایثار و شهادت احیاء شود.
به گزارش ایرنا، شهید مظفرعلی ذوالقدر یکی ازشهدای فداییان اسلام درسال1334 است.
امیری اظهار کرد: شهید ذوالقدر از چنان شخصیت استواری برخوردار بود که با احساس تکلیف و غیرت دینی خود اجازه بی‌حرمتی کردن به دین مبین اسلام را ندارد و از جان خود گذشت تا پیام مهمی را به مردم برساند.
استاندار زنجان زنجان نیز در این مراسم گفت: درخت انقلاب پس از 40 سال تنومند شده چون با خون‌های به ناحق ریخته شده شهدا آبیاری شده است از این‌رو با توجه به گام‌های قابل توجهی که در کشور برداشته شده باید از این پس نیز بر کارنامه افتخارات انقلاب افزوده شود.
اسدالله درویش امیری با بیان اینکه باید همچون گذشته و با همدلی و یکرنگی پیشرفت‌ها را یکی پس از دیگری رقم بزنیم، گفت: آنچه در 40 سال گذشته ما را به قله‌های رفیع سعادت رسانده است هم‌نوایی و هم‌افزایی بوده و امروز نیز باید این راه را به نحو احسن ادامه دهیم.
احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه اینکه انقلاب و شهدا متعلق به همه ملت هستند، اضافه کرد: باید به خاطر داشته باشیم روزهای مهمی چون 9 دی ماه، 22 بهمن، 22 اسفند و ... که یاد و نام شهدا در آنها موج می‌زند افتخاری برای همه مردم هستند پس باید دقت کنیم که در عصر حاضر اختلافات معنی ندارند و این یکپارچگی است که کشور را به سمت تعالی و رشد سوق خواهد داد.
شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از 220 روستای دارای سکنه، 164هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.