ناصر فغفوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 9 ماه گذشته از سال جاری، 252 میلیون دلار واردات کالا در گمرک این استان به ثبت رسیده است که وزن آن به 231 هزار تن می رسد.
وی یادآورشد: سهم زنجان از واردات 37 میلیارد و 570 میلیون دلاری کشور، فقط 0.67 درصد است.
فغفوری با بیان اینکه متوسط قیمت کالاهای وارداتی به این استان به 1.91 دلار می رسد، علت پایین بودن این رقم را مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بودن تمامی واردات به این استان که ارزش افزوده پایینی دارند، اعلام کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: این میزان واردات در مدت مشابه سال گذشته 198 میلیون و 378 هزار دلار به وزن 89هزار و 493 تن بود.
وی خاطرنشان کرد: ماشین آلات خط تولید، پارچه نبافته، پودر قالب گیری، پلی وینیل، نوار چسب ویژه، پوشک بچه، مصنوعات پلاستیکی، برق گیر، محدود کننده ولتاژ، سکسیونر، باطری، نخ پلی آمید،نخ پلی استر، اسید سیتریک، هگزا امتیلن، آمینو اسید، پروپیلن گلیکول، خاک روی، سنگ روی و کنسانتره های آن از عمده کالاهای وارداتی به زنجان به شمار می آیند.
فغفوری اضافه کرد: ترکیه، آلمان، ایتالیا، چین، ایالات متحده آمریکا، بلژیک، سوئیس، رومانی، گرجستان، ازبکستان، مصر، بلاروس، فرانسه، فنلاند ارمنستان، تاجیکستان و روسیه عمده کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به این استان به شمار می آیند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.