منصور حقی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر صدور مجوز از ابتدای امسال تاکنون نیز 77 پرونده از علاقه مندان به آبزی پروری برای دریافت تسهیلات با اشتغالزایی 93 نفر در بخش شیلات استان زنجان معرفی شده است.
وی از تولید 2 هزار و 235 تن از پنج گونه ماهیان گرم آبی در منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی این استان خبرداد و یادآورشد: در استان زنجان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، شاه میگو تولید می شود.
به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، کپور نقره ای 65 درصد، کپور معمولی 20 تا 25 درصد، کپورعلفخوار 15 درصد و سرگنده نیز پنج درصد از گله های تولیدی ماهیان گرم آبی این استان را تشکیل می دهند.
حقی راد اعلام کرد: طی 9 ماهه سال گذشته 2 هزار و 199 تن از این ماهیان تولید شد که طی این مدت از سالجاری تولید این گونه ها رشد 2 درصدی دارد.
وی اظهارکرد: ماهیان گرم آبی در منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی، رودخانه ها و سدهای خاکی استان زنجان تولید می شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه حدود پنج تن از ماهیان تولیدی گرمابی را نوع شاه میگو تشکیل می دهد، گفت: تولید این نوع آبزی در پنج سد استان زنجان که دارای آب خنکی هستند انجام می شود و این نوع آبزی خود تکثیر می شود، گیاه خوار و تصفیه کننده محیط آب است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 766 مزرعه پرورش ماهی دارد که 2 هزار و 53 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.
ماهیان تولیدی این استان انواع ماهیان گرم آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا است.
این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.