به گزارش ایرنا، طبق روش آمارگیری وزارت آموزش و پرورش هر دانش آموزی که سال گذشته در یک استان تحصیل کرده باشد و امسال در یک استان دیگر تحصیل کند، به خاطر نبود سیستم سراسری جامع، در استان اولی، ترک تحصیل کرده محسوب می شود.
به همین دلیل آمار رسمی دقیق و متقنی از ترک تحصیل کرده های استان زنجان و سایر استان ها وجود نخواهد داشت، اما آمار نسبی با مقایسه و بررسی لیست های ثبت نامی سایر استان ها، همچنین طی مدت چند ماهه مشخص می شود.
هادی احمدی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:چون آمار امسال ترک تحصیل کرده ها موجود نیست، ترک تحصیل 474 دانش آموز در سال گذشته تحصیلی آخرین آمار این مجموعه به شمار می رود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش زنجان گفت: این آمار در مقایسه با سال 94، 22 درصد کاهش داشته است و نشانه خوبی از اقبال جامعه برای کسب دانش کودکان است.
سرپرست آموزش و پرورش زنجان تاکید کرد: اشتغال دانش آموزان پسر به خاطر شرایط اقتصادی خانواده ها و ازدواج دختران در سنین پایین از مهمترین علت های ترک تحصیل در استان زنجان به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ های نادرست اجتماعی، مذهبی و در برخی موارد مسائل مربوط به یادگیری دروس یا محیط مدرسه از دیگر علت های ترک تحصیل دانش آموزان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 182 هزار دانش آموز زنجانی با 15 هزار معلم مشغول تحصیل هستند.
در سال تحصیلی جدید 2 هزار و 436 آموزشگاه فعال در مقاطع مختلف تحصیلی پذیرای دانش آموزان هستند.
آموزش دانش‌آموزان در مدارس آموزش از راه دور، به صورت حضوری، غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود.
در سال تحصیلی جاری یک هزار و 300 دانش آموز این استان از راه دور آموزش می بینند.
استان زنجان 99 مدرسه کمتر از پنج دانش آموز دارد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.