به گزارش ایرنا، معراج کرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به آمار بالاترین فروش فیلم ها در استان اشاره کرد و افزود: در رتبه نخست فیلم 'گشت ارشاد 2' با میزان فروش ٥١ میلیون و ٦٣١ هزار تومان قرار دارد.
این فیلم از پنجم فروردین امسال به مدت ٥٠ روز بر روی پرده بود.
کرمی ادامه داد: فیلم 'قهرمانان کوچک' با میزان فروش ٤٤ میلیون و ٣١٧ هزار تومان و 'ساعت پنج عصر' با میزان فروش ٤١ میلیون و ٩٨٥ هزار تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی به سایر فیلم‌های مورد استقبال زنجانی‌ها طی ٩ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در رتبه‌های چهارم تا دهم بر اساس میزان فروش به ترتیب فیلم 'خوب، بد، جلف' با ٣٩ میلیون و ١٤٦ هزار تومان، فیلم 'نهنگ عنبر ٢ ' و 'ویلایی‌ها' هر کدام با ٢٩ میلیون و ١١٤ هزار تومان، 'ملی و راه‌های نرفته‌اش' با ٢٧ میلیون و ٦٤٩ هزار تومان، 'رگ خواب' با ٢٦ میلیون و ٤٦٨ هزار تومان، 'ماجرای نیم‌روز' با ٢١ میلیون و ٢٩٨ هزار تومان، 'ایتالیا، ایتالیا' با ١٧ میلیون و ٨٥٢ هزار تومان و فیلم 'زرد' با ١٥ میلیون و ١٥٧ هزار تومان قرار دارند.
کرمی ادامه داد: فیلم‌های 'سارا و آیدا' با ١٥ میلیون و ٥٠ هزار تومان فروش، 'مبارک' با ١٤ میلیون و ٩١٩ هزار تومان فروش، 'برادرم خسرو' با ١٤ میلیون و ٣٧٠ هزار تومان فروش و 'خفگی' با ١١ میلیون و ٥١١ هزار تومان فروش به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و رقم فروش بالای ١٠ میلیون تومان را به خود اخصاص دادند.
به گفته این مقام مسئول، فیلم‌های 'زیر سقف دودی'، 'آبا جان'، 'کارگر ساده نیازمندیم'، 'نگار'، 'خانه دختر'، 'بیست و یک روز بعد' و 'سه بیگانه' بین ٥ تا ١٠ میلیون تومان فروش هستند و فیلم‌های 'خالتور' و 'آینه بغل' نیز هر کدام با ٤ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان در انتهای جدول فروش قرار دارند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون برای جمعیت بیش از یک میلیونی استان زنجان در سطح استان و شهر زنجان یک سینما با 231 صندلی وجود دارد.
به گفته سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بعد از راه اندازی سینمای سیار در شهر قیدار در قالب طرح 'سلام سینما' در شهریور امسال، این طرح تا پایان سال جاری در شهرهای ابهر و خرمدره نیز اجرا می شود.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.