علیرضا جزء قاسمی روز دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر صائین قلعه افزود: کمترین میزان هدر رفت آب آشامیدنی در میان شهرهای استان زنجان با 16.2 درصد به صائین قلعه اختصاص دارد که این میزان حدود 23 درصد در استان و به طور میانگین 25 درصد در کشور است.
وی اظهارکرد: در استان زنجان 21 شهر با جمعیت بیش از 711 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در شهر صائین قلعه نیز پنج هزار مشترک با بیش از 13 هزار نفر از خدمات این شرکت استفاده می کنند.
جزء قاسمی به مشکلات و تنگناهای مالی شرکت آب و فاضلاب به عنوان یک شرکت خصوصی که بر درآمد های خود اتکا دارد اشاره کرده و افزود: با این مشکلات آب آشامیدنی پایدار برای همه شهرهای استان همیشه برقرار بوده و خط قرمز بهداشت این مایع حیاتی بوده و مورد توجه جدی است
وی به پی ریزی طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تامین آب آشامیدنی پایدار شهرهای استان زنجان اشاره کرد و یادآورشد: برای شهر صائین قلعه نیز در کوتاه مدت حفر و بهره برداری از یک حلقه چاه، در میان مدت بازسازی و اصلاح شبکه این شهر و احداث یک باب مخزن پنج هزار مترمکعبی و در دراز مدت حفر و تجهیز چاه دیگری برای تامین آب شهر صائین قلعه در دستور کار قرار دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر مخزن آب شهر صائین قلعه 2 هزار متر مکعب ظرفیت دارد گفت: این شهر سه هزار مترمکعب کسری مخزن دارد که برای رفع این کمبود یک مخزن پنج هزار متر مکعبی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال پیش بینی کرده ایم.
جزء قاسمی، میزان اعتبار پیش بینی شده برای اداره آبفای صائین قلعه در سال 97 را معادل سه میلیارد و 260 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به نیازهای مشترکان این شهر منابع و پشتیبانی تامین آب صائین قلعه قبل از تخصیص ردیف های مالی اختصاص یافته تامین و عملیاتی شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 725 هزار نفر در 21 شهر استان زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان هستند و آب آشامیدنی بیش از 11 روستای این استان نیز توسط این شرکت تامین می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.