به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مشارکت خیران این استان در قالب طرح‌های مختلف طی 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 82 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: خیران زنجانی در قالب طرح‌های اکرام و محسنین، صدقه، زکات، مراکز نیکوکاری و کمک‌های مبتنی بر نیاز خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد ازجمله مسکن، آموزش، اشتغال و امور فرهنگی طی 9 ماهه امسال در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کرده‌اند.
صفری افزود: مشارکت خیران این استان در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در مدت یاد شده 26 درصد در قالب زکات واجب، مستحبی و فطره ،16 درصد در قالب طرح صدقه و 20 درصد در قالب طرح‌های اکرام و محسنین بوده است.
وی بیان کرد: رویکرد کمیته امداد در توسعه مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد، افزایش مشارکت غیرحضوری و الکترونیکی خیران برای کمک به خانوارهای تحت حمایت است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه این نهاد 80 درصد از کمک‌های نقدی خیران به کمیته امداد با روش‌های الکترونیکی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: بسترهای موردنیاز برای مشارکت الکترونیکی خیران در برنامه‌های اجرایی این نهادفراهم شده و خیران می‌توانند با شماره‌گیری #024*8877* از طریق تلفن همراه و یا نصب نرم‌افزارهای سکه و سپاس درگوشی‌های خود به‌صورت غیرحضوری در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد مشارکت کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.