علی کلانتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون تمام ماشین آلات مورد نیاز این شرکت وارد شده و در دست نصب و راه اندازی است.
وی یادآورشد: پیش بینی می شود بهره برداری نهایی و کامل از این واحد تولیدی تا تیر سال 97 به طور بینجامد.
کلانتری اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری اولیه اعلامی این شرکت در زمان دریافت مجوز تاسیس هشت هزار میلیارد ریال اعلام شده است اما با توجه به حجم کار، ماشین آلات وارد شده و سرمایه گذاری خارجی، پیش بینی می شود به بیش از این رقم برسد.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ارزیابی نهایی در زمان صدور پروانه بهره برداری انجام می شود اما پیش بینی ها خبر از اشتغال بیش از 800 نفر در مرحله نخست این واحد صنعتی می دهد.
وی ادامه داد: 30 درصد سرمایه گذاری این واحد صنعتی با مشارکت سرمایه گذار ترکیه ای تامین می شود.
کلانتری خاطر نشان کرد: شرکت آنا ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولاد را دارد و در مراحل تکمیلی خود، زنجیره کاملی از فرآوری سنگ آهن تا تولید شمش فولاد را راه اندازی می کند.
در برنامه ریزی توسعه صنعتی این استان، ثبت سالانه 10 هزار میلیارد ریال سرمایه صنعتی هدفگذاری شده است که با بهره برداری از این واحد صنعتی، تمام این پیش بینی برای سال آینده محقق می شود.
به گفته مسئولان حوزه معدن این استان، با راه اندازی این واحد صنعتی، علاوه بر آنکه تمام سنگ آهن و ضایعات آهن و فولاد تولیدی این استان به مصرف می رسد، برای تامین مابقی مواد اولیه، این شرکت نیاز به واردات سنگ آهن یا ضایعات خواهد داشت.
حجم سرمایه گذاری صنعتی این استان تا اسفند ٩٢، 25 تریلیارد و 100 میلیارد ریال معادل 1.69 درصد از سرمایه گذاری صنعتی یک هزار و 480 تریلیارد ریالی کشور بود رقمی که در سال 95 به بیش از 55 تریلیارد ریال رسید و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال 96 از مرز 70 تریلیارد ریال گذشته باشد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.