سید عبدالرضا قریشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درمان و جلوگیری از عوارض سکته مغزی زمان طلایی 4 و نیم ساعته بعد از سکته دارد که فقط 43 بیمار در زمان طلایی به بیمارستان مراجعه کردند.
قریشی گفت: 15 نفر از مراجعه کنندگان که با 'کد سکته مغزی' وارد بیمارستان شدند، یا سکته مغزی آنها از نوعی بوده که قابل رفع با تزریق نبوده یا خونریزی مغزی داشته اند، در برخی موارد نیز مشخص شده که بیماری آنها سکته مغزی نبوده و آسیب مغزی از نوع دیگری بوده است.
هر بیمار اورژانسی در بدو ورود به بیمارستان کد اولیه مخصوص بیماری که تشخیص داده شده دریافت می کند.
مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: متاسفانه به خاطر ناآگاهی مردم از شرایط سکته مغزی، به جای استفاده از خودروی اورژانس ( آمبولانس) با خودروی شخصی بیمار را حمل می کنند.
قریشی خاطرنشان کرد: ماه گذشته از 72 بیمار سکته مغزی فقط 14 نفر از طریق اورژانس به بیمارستان ولی عصر(عج) مراجعه کردند و مابقی با مراجعه به بیمارستان های دیگر زمان های طلایی را از دست دادند.
وی افزود: از تیر ماه سال گذشته تا کنون 369 نفر بیمار سکته مغزی با تزریق از مرگ حتمی یا عوارض جانبی آن نجات یافته اند.
به گزارش ایرنا، طبق مطالعات انجام شده در خصوص سکته مغزی، بعد از عارض شدن سکته مغزی ۱۰٪ افراد فوت می کنند ، ۳۰٪ زمین گیر می شوند و ۷۰٪ افراد شغل خود را از دست می دهند.
نتایج بررسی وضعیت 223 بیمار سکته مغزی که تا کنون در واحد درمان سکته مغزی زنجان درمان شده اند از ۲۲۳ نفر، ۱۰ نفر فوت کرده اند، ۱۸ نفر شغل خود را ازدست داده اند و هفت نفر زمین گیر شده اند، همچنین ۱۹۵ نفر سلامت خود را بدست آورده اند.
این در حالی هست که بدون درمان انتظار می رفت، ۲۲ نفر فوت کرده، ۱۵۴ نفر شغل خود را از دست داده و ۶۷ نفر زمین گیر شوند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.