سید رضا موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد صنعتی تولیدکننده فولاد متاسفانه استانداردهای لازم را رعایت نمی کند و بارها تذکرهای لازم در این رابطه به مسئولان آنها داده شده است.
وی یادآورشد: مسئولان این واحد صنعتی اعتقادی به موضوع آلایندگی ندارند و اقدامی در زمینه رفع آن انجام نمی دهند.
موسوی اظهار کرد: اداره کل محیط زیست چندین بار شرکت پیوسته سهند را به عنوان واحد آلاینده معرفی کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان به ابزار قانونی در اختیار این اداره کل برای مقابله با واحدهای آلاینده اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون هر واحد آلاینده موظف به پرداخت یک درصد از سود فروش خود به شهرداری ها یا دهیاری های در معرض آلودگی است.
وی خاطرنشان کرد: خلا قانونی موجود در این زمینه مانع از نظارت بر نحوه هزینه کرد یک درصد پرداختی واحد آلاینده که باید در مسیر رفع آلودگی باشد، می شود.
موسوی ادامه داد: بر اساس روال قانون واحد صنعتی آلاینده یک درصد به اداره کل امور مالیاتی و امور مالیاتی یک درصد به شهرداری های منطقه مورد نظر پرداخت می کند و شهرداری ها متولی هزینه کرد آن هستند اما نظارتی بر آن وجود ندارد.
شرکت چینی پیوسته سهند با سه واحد تولیدی اقدام به سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی و اشتغال 280 نفری در زنجان کرده و این روزها سخن از پلمپ واحد ایجرود آن مطرح شده است.
در ابتدای آبان سال جاری، موضوع پلمپ این واحد صنعتی به علت کنترل نشدن آلایندگی آن، مطرح شد اما بنا به صلاحدید مسئولان و به گفته وکیل با هماهنگی مدیرعامل و مسئولان برای اصلاح روند تولید از چندی قبل به خواست خود متوقف شده تا فیلترهای آلاینده را اصلاح کند.
مجید اوصانلو در همان زمان گفته بود که مساله مورد ادعای سازمان محیط زیست تا سه روز آینده برطرف می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.