مسعود بیات منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جاده زنجان - دندی- تخت سلیمان 128 کیلومتر طول دارد که اجرای 35 کیلومتر از 90 کیلومتری که در حوزه دندی قرار دارد به پایان رسیده است.
وی یادآورشد: این جاده کوهستانی به دلیل کم عرض بودن از جمله جاده های حادثه خیز استان بشمار می رود و از طرفی تردد کامیون ها نیز در این جاده به نسبت دیگر جاده ها بیشتر است.
بیات منش اظهار کرد: 55 کیلومتر از این بخش پروژه باقیمانده که به زودی از طریق مناقصه به پیمانکاران واگذار خواهد شد.
وی افزود: تاکنون برای اجرای 35 کیلومتر این جاده 50 میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان حدود 15 کیلومتر چهار خطه احداث شده و مابقی آن راه اصلی است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: حدود 85 میلیارد تومان برای رقم 2 قراردادهای این پروژه مورد نیاز است که تا دندی را شامل می شود و اولویت دیگر دندی تا تخت سلیمان را شامل می شود که در سال های آینده انجام خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: در مجموع این اداره کل اجرای پروژه های متعدد راهسازی را در برنامه کاری خود قرار دارد و خروجی این کار این خواهد شد که در چهار سال آینده جاده زنجان تا دندی در سطح بالایی ایجاد خواهد شد و علاوه بر آن 50 کیلومتر از مسیر زنجان تا بیجار تقریبا تا ایجرود حد فاصل کارخانه سیمان بزرگراه خواهد شد.
بیات منش افزود: مسیر زنجان تا بیجار 70 کیلومتر حوزه استحفاظی زنجان را شامل می شود و اولویتی که وجود دارد این است که 40 کیلومتر آن تا روستای زرین آباد که ترافیک بالایی دارد، بزرگراه خواهد شدکه تا سال بعد به پایان می رسد.
به گفته وی، طول این جاده تا زرین آباد 36 کیلومتر است و تا کنون 40 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و در ادامه 40 میلیارد تومان دیگر نیز هزینه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با انجام این کار مشکل جاده بیجار برطرف خواهد شد و از زنجان تا تاکستان نیز چهار خطه می شود و اولویت دیگر این اداره کل به سه راهی سلطانیه ورودی شهر ارتباط دارد که ترافیک بالایی دارد و تا سال بعد این حوزه نیز به بزرگراه تبدیل می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون پنج هزار و 650 کیلومتر راه مواصلاتی در استان زنجان وجود دارد که چهار هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و 550 هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزاد راه را شامل می شود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.