محمدباقر حاج کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 9 ماهه گذشته از سال 45 هزار و 62 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان زنجان ذبح و لاشه های سالم وارد چرخه مصرف شد.
وی تاکید کرد: کشتار دام و طیور در استان با نظارت ناظران و ذابحان شرعی انجام و دامپزشکی این استان نیز نظارت مستقیمی بر کشتار دارد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ارتقای امنیت و سلامت غذایی مردم یکی از مهمترین برنامه‌های دامپزشکی است که در این راستا برنامه ریزی و تلاش بی وقفه ای انجام می شود.
حاج کاظمی اظهارکرد: از 45هزار و 62 راس دام کشتار شده، 15هزار و 4 راس دام سنگین و 25 هزار و 846 راس دیگر نیز گوسفند و بز بوده است.
وی یادآورشد: از تعداد دام های سبک کشتار شده 39 هزار و 650 کیلوگرم لاشه ضبطی و 26هزار و 189 کیلوگرم نیز وزن اندام های ضبطی بود.
وی ادامه داد: 626 هزار و 987 کیلوگرم و 92هزار و 617 کیلوگرم نیز به ترتیب وزن سالم لاشه های گوسفند و بز بود.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از 15هزار و 46 راس دام سنگین'گاو و گوساله' کشتار شده سه میلیون و 566 هزار و 387 کیلوگرم وزن سالم لاشه ها بود.
حاج کاظمی با تاکید بر اینکه استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام است، افزود: در این کشتارگاه ها یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی بردام ها، قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار نظارت ویژه ای دارند.
وی یادآورشد: گوشت های بسته بندی شده در مراکز عرضه مجاز، در کارگاه های مجاز بسته بندی استان زنجان قطعه بندی شده و دارای برچسب، مشخصات کامل تاریخ تولید و انقضا است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: لاشه ای که فاقد برچسب یا مهر دامپزشکی باشد، بیانگر غیر مجاز بودن لاشه در قصابی است.
کرمی از همه مصرف کنندگان فراورده های خام دامی خواست، هنگام خرید با جدیت به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام در شهرهای ابهر و زنجان و چهار کشتارگاه طیور است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.