شهرام میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیزات لازم و به روز از نیازهای اساسی و مهم برای امداد رسانی در مواقع بروز حوادث و سوانح مختلف بشمار می رود و این استان تلاش دارد با رایزنی متولیان جمعیت هلال احمر نسبت به رفع مشکلات این بخش اقدام کند.
وی اظهار کرد: تقویت شبکه امداد و نجات در برنامه توسعه ششم کشور مورد توجه قرار گرفته و این کار مبتنی بر شرایط خاص، نیاز سنجی و تعیین نقاط حادثه خیز انجام می گیرد و تحقق این مهم در استان تحولاتی را بوجود می آورد.
میرزایی افزود: جمعیت هلال احمر این استان برای امداد رسانی بهنگام در حوادث و بلایا نسبت به تشکیل تیم های واکنش سریع در شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده اقدام کرده که طبق برنامه ریزی انجام گرفته، در سایر شهرستان های این استان نیز به تدریج این تیم ها تشکیل خواهد شد.
وی بیان کرد: تیم واکنش سریع زنجان 15 نفر و در شهرهای ابهر و خدابنده 10 نفر متشکل از امدادگران متبحر هستند که بصورت 24 ساعت آماده امداد رسانی در مواقع بحران می باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 10 پایگاه امداد و نجات ثابت جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند که پنج پایگاه موقت نیز در مواقع خاص از قبیل بارندگی ها و یا تعطیلات نوروزی افزایش می یابد و این کار در راستای خدمات رسانی بهتر است.
وی خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه معاون رئیس جمهوری برای سرمایه گذاری بیشتر نسبت به جذب نیروی های داوطلب از دستگاه های اجرایی علاقه مند جهت یاری جمعیت هلال احمر در مواقع نیاز اقدام می شود.
میرزایی خاطرنشان کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان بصورت 24 ساعت آماده ارائه خدمات لازم در مواقع بروز حوادث مترقبه و غیر مترقبه هستند و در راستای آمادگی های روزافزون نیز تلاش می کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.