به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در همایش حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی استان زنجان افزود: یکی از مهمترین دغدغه های کشور، مردم و دولت و از رویکردهای مهم دولتمردان اشتغال و رفع بیکاری است.
وی تاکید کرد: دهیاران، بخشداران و فرمانداران مسئولان اصلی نظارت بر نحوه تخصیص تسهیلات توسعه و اشتغالزایی روستایی هستند.
این مسئول یادآور شد: در بودجه سال آینده، 975 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است و به یقین زمانی این تعداد شغل ایجاد می شود که منابع مالی آن تامین شده باشد.
درویش امیری اظهار کرد: بخشی این میزان منابع مالی باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور تامین شود و به حتم این موضوع در شرایط التهاب و هرج و مرج جامعه محقق نمی شود.
استاندار زنجان گفت: در شرایط بی انضباطی اجتماعی سرمایه گذار احساس امنیت و رغبتی برای بهره گیری از ثروت و سرمایه خود به منظور استقرار و حضور در منطقه ای را نخواهد داشت.
درویش امیری خاطر نشان کرد: دولت برای برون رفت از شرایط موجود طرح های اشتغالزایی مختلفی را پیش بینی کرده است که از جمله آن می توان به طرح رونق تولید اشاره کرد.
استاندار زنجان گفت: در اجرای طرح رونق تولید این استان، 471 متقاضی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که مبلغ مورد تقاضای آنان به چهار هزار و 880 میلیارد ریال می رسید.
وی ادامه داد: از این تعداد 163 متقاضی موفق به دریافت یکهزار و 955 میلیارد ریال تسهیلات شده اند.
درویش امیری اضافه کرد: 52 طرح مصوب هم در صف انتظار دریافت 500 میلیارد ریال تسهیلات قرار دارد و تقاضای 112 طرح هم در حال رسیدگی است.
استاندار زنجان به تسهیلات 100 هزار میلیارد ریالی نوسازی و بازسازی صنایع اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه این تسهیلات با تاخیر ابلاغ شد، سقف اختیارات استان برای پرداخت تسهیلات هم محدود بود.
وی تصریح کرد: در مجموع در زنجان تاکنون 60 پروژه متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی بودند که از این میان 44 طرح در تهران در دست بررسی است ، چرا که استان اختیاری برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بیش از 25 میلیارد ریال ندارد.
درویش امیری به تسهیلات مصوب و پیش بینی شده 1.5 میلیارد دلاری برای توسعه و اشتغال مناطق روستایی، عشایری و مرزی اشاره کرد و گفت: به حتم در صورت ایجاد اشتغال و توسعه این مناطق انگیزه ساکنان آنان برای مهاجرت به شهرهای بزرگ کنار می رود.
استاندار زنجان توسعه را لازمه تمام مناطق روستایی در کشور خواند و به نگرانی گریبانگیر کل کشور در موضوع بحران آب اشاره کرد.
وی تاکید کرد: با وجود چنین مشکلی باید مشاغل ایجاد شده و برنامه های توسعه ای را به سمتی برد که نیاز کمتری به منابع آبی داشته باشند.
درویش امیری اضافه کرد: در صورتی که بتوان چنین مشاغلی را ایجاد کرد می توان انگیزان ماندن و ادامه زندگی در روستاها را به روستاییان باز گرداند.
استاندار زنجان به نرخ کارمزد پایین تسهیلات پیش بینی شده برای مشاغل روستایی اشاره کرد و گفت: به همین علت طمع بر این تسهیلات بالاست و مسئولان به ویژه فرمانداران، بخشداران و دهیاران باید دقت لازم را داشته باشند تا در محل دیگری هزینه نشود.
وی ابراز کرد: در صورتی که مسئولان خواهان دستگیری از نیازمندان و افزایش درآمد خانواده های مستضعف و کمتر برخوردار هستند باید خود را ملزم به اجرای درست طرح اشتغال و توسعه روستایی کنند چرا که به حتم اشتغال این خانواده ها و افراد را توانمند می کند.
درویش امیری سهم پیش بینی شده برای استان زنجان را 2 هزار و 850 میلیارد ریال برشمرد.
استاندار زنجان به فرا رسیدن نخستین سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه این مرد به سبب خدماتی که در 39 سال پیروزی انقلاب داشت در تاریخ کشور ماندگار شد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.