به گزارش ایرنا، چند ماهی است که متولیان شهرداری زنجان تجهیز تاکسی های شهری به دستگاه کارتخوان را آغاز کردند که در مراحل اولیه مشکلاتی از قبیل نداشتن شارژ کافی، استقبال نکردن شهروندان و از همه مهمتر کمبود کارت شهروندی وجود داشت.
منیژه ناظری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون و از زمان آغار اجرای این طرح و در فاز اول آن 740 دستگاه تاکسی به کارتخوان تجهیز شدند و به نوبه خود مشکلاتی را به دنبال داشت که با تشکیل جلساتی مشکلات بوجود آمده برطرف شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس یک ماه وقفه در اجرای این طرح بوجود امد و این کار با هدف آسیب شناسی و بررسی مشکلات مربوطه انجام گرفت که از طی هفته گذشته ادامه پروژه از سر گرفته شده است.
ناظری افزود: بر این اساس پس از رایزنی با شرکت مربوطه نصب 150 دستگاه کارتخوان جدید بر تاکسی های درونشهری زنجان آغاز شده و همین روند همچنان ادامه دارد و در این میان شارژ این نوع دستگاهها در بازه زمانی کوتاهی به پایان می رسید که با دادن شارژ فندکی مسائل بوجود آمده رفع شد.
وی بیان کرد: رانندگان تاکسی در صورت بروز مشکل می توانند به ترمینال مسافربری شهر زنجان مراجعه کنند و حتی به پایانه های اتوبوسرانی که بازرسان تاکسیرانی حضودر دارند، نسبت برطرف کردن موارد اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری زنجان ادامه داد: یکی از موانع مهم اجرای این طرح توزیع نشدن کافی کارت شهروندی بود و با رفع مشکلات آن در مراکز تعیین شده سطح شهر در دسترس عموم قرار گرفته و به راحتی می توانند تهیه کنند.
وی بیان کرد: تا کنون 50 هزار کارت شهروندی در شهر زنجان توزیع شده و شهروندان با مراجعه به مراکز پیشخوان، باجه های اتوبوسرانی و با توجه به از مزایای مختلف آن تهیه کنند و در واقع کمبودی در این بخش وجود ندارد.
ناظری، استفاده از این نوع کارت را موجب افزایش سرعت و کاهش زمان انتقال وجوه از یک نقطه به نقطه دیگر عنوان کرد و گفت که
افزایش امنیت در مقابل سرقت، مفقود شدن و از بین رفتن پول نقد از دیگر مزایای این طرح است.
وی خاطر نشان کرد: با وجود تبلیغات و اطلاع رسانی ها، عموم شهروندان و حتی رانندگان به اجرای و مزایای این طرح واقف نیستند و نهادینه شدن آن آثار و نتایج درخشانی را به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، طبق هدف گذاری انجام گرفته 2 هزار و 300 تاکسی به استفاده از کارتخوان ملزم خواهد شد و این روند با همکاری سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری زنجان ادامه دارد.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با 430 هزار نفر جمعیت سه منطقه شهرداری دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.