به گزارش خبرآنلاین؛ در اولین جلسه اتاق فکر این جشنواره ابراهیم قاسمی، معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به تغییرات رخ داده در همایش رضوی که هر ساله در زنجان برگزار می‌شود، افزود: سال ٩٧، این همایش به صورت جشنواره داستان‌نویسی برگزار می‌شود در حالی که تا پیش از این، همایش علمی پژوهشی کرامت رضوی در دهه کرامت برگزار می‌شد.

دکتر تورج عقدایی، عضو هیات علمی دانشگاه و عضو اتاق فکر این جشنواره نیز با اشاره به این تغییر رویکرد در برنامه سال آینده گفت: باید وارد حوزه‌ای شویم که به تولید محتوا منجر شده و آثار صرفا کپی از اینترنت نباشد.

جعفر محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با استقبال از این تغییر افزود: فراخوان این جشنواره باید تا قبل از عید آماده شود تا شرکت‌کنندگان فرصت کافی برای تولید اثر داشته باشند.

علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر انجمن ادبی اشراق و دیگر عضو اتاق فکر جشنواره با اشاره به تجربه گذشته این انجمن در برگزاری جشنواره داستانک کریمان که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در زنجان برگزار شد، گفت: از این جشنواره که به دو زبان فارسی و ترکی برگزار شد، استقبال بالایی صورت گرفت و پیش‌بینی می‌کنیم از جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی نیز استقبال خوبی صورت بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت هفت ساله این انجمن در زمینه داستان‌نویسی ترکی ادامه داد: تا پیش از این به دلیل نبود کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی، انتظاری از داستان‌نویسان وجود نداشت ولی اینک برگزاری جشنواره داستان‌نویسی رضوی می‌تواند انگیزه مضاعفی به داستان‌نویسان شمالغرب بدهد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 833374
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.