رضا عسگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به ضرورت پیگیری طرح های اشتغال زایی پایدار در روستاها اشاره و تاکید کرد: اجرای موفق طرح های اشتغال زایی، در گرو آسیب شنایی طرح های اجرا شده پیشین است.
وی موفقیت اجرای طرح 'روستا تعاون' را در گرو اجرای درست و مناسب آن دانست و ادامه داد: در مواردی روستاییان تجربه خوبی از راه اندازی تعاونی ها برای ایجاد اشتغال در روستاها ندارند بنابراین ضرورت دارد برای اجرای موفق طرح های مختلف اشتغال زایی در روستاها، جوانب مختلف موضوع مد نظر قرار داده شود.
عسگری به ظرفیت های موجود گردشگردی و بوم گردی در روستاهای شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: شرایط تعدادی از روستاهای این شهرستان به گونه ای است که می شود پیرامون فعالیت های بوم گردی در آنها سرمایه گذاری کرد، و در این زمینه لازم است از تجربه استان ها و شهرستان های موفق در این زمینه، بهره بگیریم.
فرماندار زنجان به ضرورت تلاش برای برند سازی تولیدات روستایی به ویژه تولیدات کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر برند سازی نکینم نمی توانیم موفقیت زیادی در عرضه تولیدات خود به بازار داشته باشیم.
به گزارش ایرنا طرح «روستا تعاون» از زیر مجموعه‌های طرح ملی اشتغال فراگیر است و درقالب آن روستاییان با تشکیل تعاونی های تخصصی در زمینه یک حرفه، به کار مشغول می شوند و دولت نیز در این مسیر با ارائه تسهیلات کم بهره از آنان حمایت می‌کند.
به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان 90 روستا در این استان به عنوان روستاهای هدف اجرای طرح 'روستا تعاون' شناسایی شده اند که تاکنون 27 تعاونی در قالب این طرح در این روستاها تاسیس شده است.
بر اساس نتایج سرشماری سال 95 از جمعیت 521 هزار نفری شهرستان زنجان، بیش از 87 هزار نفر (معادل 25 درصد) در 261 روستای دارای سکنه این شهرستان سکونت دارند.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.